یک مقام مسئول بنیاد مستضعفان مطرح کرد؛

بومی سازی تلکابین با یک دهم قیمت تمام شده

پرهیزگار گفت: با استفاده از توان داخلی تمامی تلکابین‌های موجود در توچال را با یک دهم قیمت تمام شده بومی سازی کرده ایم.

بومی سازی تلکابین با یک دهم قیمت تمام شده/ تلکابین تمامی استانداردهای روز دنیا را داردبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمدپرهیزگار مدیر عامل مجموعه توچال وابسته بنیاد مستضعفان امروز در حاشیه بازدید از طرح های زمستانی این نهاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از سال 93 بخش عمده‌ای از خدمات مربوط به تلکابین را با استفاده از توان داخلی نوسازی و بازسازی کرده‌ایم گفت: با ابلاغ سیاست‌های اجرایی فرمان امام برای اولین بار در کشور کابین‌های تلکابین  بومی سازی شده است.

وی ادامه داد: قیمت تمام شده یک تلکابین در دورانی که یورو 3 هزار و 800 تومان بود، 150 میلیون تومان تمام می‌شد و هم‌اکنون قیمت ساخت تلکابین به مراتب بالاتر رفته، اما خوشبختانه با حمایت از تولید داخل و مطابق با استانداردهای روز دنیا قیمت تمام شده ساخت یک تلکابین در داخل به یک دهم قیمت رسیده است.

پرهیزگار تاکید کرد: در فاز بعدی تمامی کابین‌های موجود در توچال بومی سازی خواهد شد.

وی افزود: هم‌اکنون یک سوم کابین‌های ایستگاه‌های 5 و 7 ساخت داخل است و در آینده‌ای نزدیک کل خطوط تلکابین مجهز به کابین‌های ایرانی خواهد شد.

مدیر عامل توچال بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه هم اکنون ظرفیت‌های موجود در خط تکاپین توچال 600 نفر در ساعت است، گفت: این ظرفیت در دنیا 1200 تا 2800 نفر در ساعت است و ما متاسفانه در این بخش عقب مانده‌ایم.

پرهیزگار ادامه داد: برای جابجایی مهمان‌ها و متقاضیان در دو سال گذشته با مشکل رو برو بودیم اما در آینده‌ای نزدیک با بومی سازی این بخش میزان ظرفیت‌های این حوزه را افزایش خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه امسال جلسات بسیار زیادی را با سازمان گسترش و نوسازی و کنسرسیوم موجود در این حوزه برگزار کردیم، افزود: گاهی به دلیل ازدحام جمعیت در برخی از روز‌های تعطیل به جهت رعایت ایمنی و ارایه خدمات استاندارد و کیفی مجبور به عذر خواهی از مراجعه کنندگان عزیز و عدم فروش بلیط مازاد هستیم و امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته تیم پژوهشی امکان توسعه خطوط تله کابین ایجاد می شود.

پرهیزگار توضیح داد: دو آژانس مسافرتی فعال خدمات بازاریابی و سیاحتی را انجام داده‌اند و ما سعی کرده‌ایم با استفاده از حداکثر ظرفیت‌ها زمینه استقبال گردشگران خارجی را فراهم کنیم و اقامت‌های هتلی را برای آنها در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: توچال اولین پیست اسکی دنیا را دارد که با برف طبیعی به مردم خدمات می‌دهد این در حالی است که در تمامی کشورهای دنیا با استفاده از برف مصنوعی خدمات اسکی را ارائه می‌دهند.

مدیر عامل توچال بنیاد مستضعفان گفت: از زمان تاسیس توچال مصرف قلیان را در این بخش ممنوع کرده‌ایم و اگر در توان من بود اجازه کشیدن سیگار را به مهمانان نمی‌دادم.

پرهیزگار با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز را در دستور کار داریم گفت: برای استفاده بهینه از انرژی از ایستگاه چشمه انرژی خورشیدی را استفاده کرده‌ایم و همچنین در این ایستگاه مطالعات احداث نیروگاه بادی را نیز آغاز کرده‌ایم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  مبنی بر داشتن استانداردهای لازم تلکابین از سوی سازمان استاندارد نیز گفت:‌ در سال 93 با هزینه 5 میلیارد تومانی تمامی مغایرت‌های موجود با استانداردها را در توچال برطرف کرده‌ایم و اخذ مجوز استاندارد را از سازمان استاندارد دریافت کرده‌ایم.در دوره‌های سه ماهه بازرسان سازمان استاندارد مراجعه می‌کنند و ما خوشبختانه تمدید‌های لازم برای استانداردها را دریافت کرده‌ایم.

مدیر عامل توچال بنیاد مستضعفان با بیان اینکه در توچال طی 5 سال گذشته هیچ حادثه‌ و مشکلی نداشته‌ایم گفت:‌ در شرایط قطعی برق ممکن است 5 تا 6 دقیقه توقف کامل داشته باشیم اما با استفاده از توانایی‌های برقی خود به سرعت این مشکل را برطرف کرده‌ایم.

پرهیزگار تاکید کرد: در توچال 220 نفر به صورت مستقل مشغول به کار هستند و با احداث سایر خدمات تفریحی جانبی نیز طی سه سال گذشته افراد بسیار زی به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌ایم.

وی گفت: در این منطقه در دو فصل مراجعات وجود دارد که در فصل اول میزان مراجعات نسبت به فصل دوم بیشتر است اما از لحاظ درآمدی نیمه دوم سال میزان درآمدها بیشتر می‌شود.

مدیر عامل توچال بنیاد مستضعفان درباره تعرفه‌های استفاده از خدمات نیز گفت: در سال جاری میزان تعرفه‌ها به 98 هزار تومان تا ایستگاه 7 افزایش یافته و تا پایان فصل با توجه به بازگشایی سایر خدمات‌های ورزش‌های زمستانی تعرفه‌های تشویقی و تفریحی را برای مراجعه‌کنندگان در نظر خواهیم گرفت.

وی افزود: تعرفه‌های ویژه آموزش اسکی برای دانشجویان، دانش‌آموزان و جوانان در نظر گرفته‌ایم که با پرداخت یک دوم تعرفه عادی این امکان آموزش برای آنها فراهم می‌شود.

پرهیزگار با اشاره به اینکه با افزایش نرخ‌های تورم بین 12 تا 15 درصد افزایش تعرفه‌ داشته‌ایم ،گفت:اما به دلیل استقبال زیاد مراجعه کنندگان تعرفه‌ های حمایتی را نیز در دستور کار برای خانواده شهدا، جانبازان و دانش‌آموزان در نظر گرفته‌ایم.

مدیر عامل توچال بنیاد مستضعفان بیان کرد: تخفیفات ۴۰ تا ۷۰ درصدی نیز برای کمیته امداد، بسیجیان و بازنشستگان نیز در نظر گرفته‌ایم.
وی  گفت: توچال منحصر به خانواده‌های مرفه بالا شهر نشین نیست بلکه بنیاد مستضعفان در راستای محرومیت‌زدایی و حمایت از محرومان تمهیداتی را فراهم کرده که تمامی افراد در قشرهای مختلف بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

مدیر عامل توچال بنیاد مستضعفان  بیان کرد:در سال 93 یک ونیم میلیون نفر بازدید کننده داشتیم و در سال 96 میزان بازدید کنندگان به 3 میلیون نفر رسید.

گفتنی است ؛امروز پیست اسکی توچال با حضور مسئولان بنیاد مستضعفان بازگشایی شد.


انتهای پیام/

تلکابین توچال تمامی استانداردهای روز دنیا را دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
اگه واقعا تولید داخله باید تو خیلی از کوهستانای رو تله کابین زد و مردم رو شاد کرد
آخرین اخبار