کی روش در روز‌های خاکستری به ونزوئلا رسید/ تدارکاتی بدون تدارکات!

تیم ملی فوتبال ایران چهارمین بازی تدارکاتی اش برای به آمادگی رسیدن در جام ملتها را مقابل ونزوئلا برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان چهارمین بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران پیش از جام ملتهای ۲۰۱۹ امارات مقابل ونزوئلا برگزار می شود. تیمی از آمریکای جنوبی که شاگردان کارلوس کی روش یک بار پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم به مصاف آن رفتند و با تک گل علیرضا جهانبخش آن را شکست دادند.

این روزها از لحاظ رسانه ای فضای مثبتی در تیم ملی فوتبال ایران دیده نمی شود و پاسخگو نبودن کادرفنی و بازیکنان این تیم به خبرنگاران قبل و بعد از بازی تدارکاتی با ترینیداد و توباگو در نهایت سبب شد بسیاری از خبرنگاران تصمیم بگیرند در آخرین نشست مطبوعاتی کارلوس کی روش پیش از عزیمت تیمش به قطر برای برگزاری بازی با ونزوئلا شرکت نکنند. بی شک تداوم این روند در روزهای منتهی به جام ملتهای آسیا اتفاق مثبتی برای تیمی که چشم امید ۸۰ میلیون ایرانی به ساق پای بازیکنانش دوخته شده نیست اما در این فضای خاکستری، یوزها(لقب تیم ملی فوتبال ایران) باید سخت ترین بازی تدارکاتی خود پیش از جام ملتها را برگزار کنند.

تیم ملی فوتبال ایران در روز‌های خاکستری اش به ونزوئلا رسید/ نماینده آمریکای جنوبی به دنبال انتقام گیری از شاگردان کی روش

ونزوئلا تاکنون در جام جهانی شرکت نکرده و بهترین رتبه اش در کوپا آمه ریکا هم به کسب مقام چهارمی این رقابت ها در سال ۲۰۱۱ باز می گردد.

دیدار ایران و ونزوئلا ابتدا قرار بود در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود اما مشکلاتی که بروز برخی مشکلات سبب شد مسئولان فدراسیون فوتبال ایران به درخواست طرف مقابل پاسخ مثبت داده و شرایط برگزاری این بازی در ورزشگاه حمد بن خلیفه دوحه را فراهم کنند.

‌شاگردان رافائل دودامل از این جهت سخت ترین حریف تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران محسوب می شوند که برخلاف ازبکستان، بولیوی و ترینیداد و توباگو(سه رقیب قبلی شاگردان کی روش) در رنکینگ فیفا جایگاهی بهتر از ایران دارند و با قرار گرفتن در رتبه بیست و نهم این رنکینگ، یک رده با ایران که رتبه ۳۰ را به خود اختصاص داده است اختلاف دارند.

تیم ملی فوتبال ونزوئلا که خود را برای کوپا آمه ریکا ۲۰۱۹ آماده می کند در ۲ بازی اخیرش مقابل تیم های آسیایی امارات و ژاپن ابتدا با نتیجه ۲ بر یک میزبان جام ملتهای آسیا را شکست داد و در ادامه در خانه ژاپن، سامورایی ها را با تساوی یک بر یک متوقف کرد.

تیم ملی فوتبال ایران در روز‌های خاکستری اش به ونزوئلا رسید/ نماینده آمریکای جنوبی به دنبال انتقام گیری از شاگردان کی روش

کارلوس کی روش در بازی های دوستانه اخیر تیم ملی نشان داده بیش از هر امری دنبال افزایش مالکیت توپ شاگردانش است تا این تیم بتواند در جام ملتهای آسیا برابر حریفانی که از لحظ کیفیت پایین تر از آن هستند فوتبال تهاجمی تری به نمایش بگذارد. سرمربی پرتغالی در بازی با ترینیداد به بیشتر بازیکنانی که انتظار می رود در جام ملتها به عنوان نفرات اصلی استفاده کند استراحت داد و به همین دلیل نسبت به آن بازی تیم ملی ایران با ترکیب کامل تری مقابل ونزوئلا قرار می گیرد.

تنها بازی تاریخ ایران و ونزوئلا ۱۸ آبان ۹۶ برگزار شد که در آن ملی پوشان کشورمان در نایمخن هلند با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسیدند و اکنون دودامل و شاگردانش نیم نگاهی هم به انتقام گیری از تیم ملی ایران دارند.

همانمگونه که ایران نمی تواند مقابل ونزوئلا از ۳ بازیکن اصلی اش یعنی مرتضی پورعلی گنجی، علیرضا جهانبخش و سعید عزت اللهی به دلیل آسیب دیدگی استفاده کند، حریف هم سه بازیکن تاثیرگذار خود یعنی خوانپی آنور(هافبک مالاگا اسپانیا) میکل ویلانوئوا(مدافع رئوس اسپانیا) و سرجیو کوردووا(مهاجم آگسبورگ آلمان) را به همین دلیل در اختیار ندارد.

تیم ملی فوتبال ایران در روز‌های خاکستری اش به ونزوئلا رسید/ نماینده آمریکای جنوبی به دنبال انتقام گیری از شاگردان کی روش

از جمع بازیکنانی که اکنون در اردوی ونزوئلا حضور دارند تنها برناردو آنور(مدافع تیم کاراکاس) و لوئیس ماگو(مدافع کاربوبو) در لیگ این کشور به میدان می روند و ۲۰ بازیکن لژیونر هستند. در واقع رافائل دودامل از کشورهایی چون کلمبیا(۲ بازیکن) قبرس، اسپانیا(۲ بازیکن)روسیه(۳ بازیکن)پرتغال(۲ بازیکن) نروژ،ایتالیا(۳ بازیکن)آمریکا(۴ بازیکن)شیلی، آلمان و انگلیس بازیکن به تیمش دعوت کرده است.

دیدار تیم ملی ایران و ونزوئلا از ساعت ۱۸ به وقت محلی(۱۸:۳۰ دقیقه به وقت ایران) سه شنبه ۲۹ آبان در ورزشگاه حمد بن خلیفه دوحه برگزار می شود.

ترکیب تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند، رامین رضائیان، سید مجید حسینی، محمدرضا خانزاده، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، وحید امیری، اشکان دژاگه، علی قلی زاده، مهدی طارمی، سردار آزمون

ترکیب تیم ملی ونزوئلا

وولکر فارینز، یوردان اوسوریو، ویلکر آنخل، روبرتو روسالس،لوئیس ماگو، توماس رینکون، جونیور مورنو،آریستوتلس رومرو، جفرسون سوتلدو، ژوزف مارتینز، خوزه سالومون روندون


بیشتر بخوانید:

تمرینات اختصاصی دو ملی پوش / شوخی بازیکنان با نامزد بهترین بازیکن سال آسیا

بیرانوند نامزد بازیکن سال فوتبال آسیا شد+ عکس

تیم ملی فوتبال امید وارد مسقط شد


انتهای پیام/

دیدار تیم های ملی ایران و ونزوئلا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۶ آذر ۱۳۹۷
سلام . به نظ ر من تیم ملی با کیروش به بد ترین تیم . تبدیل شده فقط دفاع و خراب کردن تیم مقابل شاهکار نیست . فقط خوشحالیم که گل نخوردیم . بازیکنانی که کیروش داره باید بیشتر حمله کنن و فقط به فکر دفاع نباشن . در ضمن من اصلا راضری نیستم ارز کشور تو این شرایط به بازیکنان و مربیان خارجی پرداخت بشه . ما مربیان داخلی خوب زیاد داریم ولی بهشون به اندازه کیروش اختیار نمیدن . مربی و بازیکن باید ایرانی باشه .
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۱۴:۵۱ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
بخدا تا دو ، سه سال پیش همه بازیهای ملی رو میرفتم استادیوم و وقتی تیم ملی می باخت تا چند شب خوابم نمی برد کم کم بی تفاوت شدم و الان هم به هیچ عنوان دوست ندارم تیم کیروش ببره. اصلا نمی تونم به این تیم به چشم ملی نگاه کنم. حس میکنم کیروش داره به همه توهین میکنه. امیدوارم تیمش تو جام ملتها نتیجه نگیره و اخراجش کنن