رئیس کل بانک مرکزی:

بازار معاملات آزاد نقدی و حواله ارز راه اندازی می‌شود

رئیس بانک مرکزی گفت: بازار معاملات آزاد نقدی و حواله ارز، مبتنی بر ساز و کار حراج در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد.

بازار معاملات آزاد نقدی و حواله ارز راه اندازی می شودبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در پست اینستاگرامی تصریح کرد: یکی از دغدغه های بانک مرکزی در ماه های اخیر برای ساماندهی بازار ارز و پاسخ گویی به نیازهای طبیعی مردم، راه اندازی یک بازار متشکل ارزی برای معامله آزاد، اعم از نقد و حواله اسعار بین المللی توسط کارگزاران (بانکها و صرافی های مجاز) بوده است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: جلسات متعددی با حضور کارشناسان و صاحبنظران بازار ارز و سرمایه و خصوصاً بانکها و صرافی ها در بانک مرکزی تشکیل و ابعاد مختلف موضوع بررسی شد.در نهایت، در مورد راه اندازی بازار معاملات آزاد نقدی و حواله ارز، مبتنی بر ساز و کار حراج، با هدف کشف قیمت ارز و تسهیل تأمین نیازهای خدماتی و خرد مردم به جمع بندی رسیدیم.

همتی  اظهار داشت: این بازار با مشارکت بانکها و صرافی های مجاز و نظارت و بازارگردانی بانک مرکزی در آینده نزدیک به طور گام به گام و با تمرکز بر معاملات نقدی راه اندازی خواهد شد.صادرکنندگان هم می توانند در چارچوب مقررات اعلامی، بخشی از ارز صادراتی خود را در این بازار عرضه کنند.

همتی بیان کرد:امیدواریم که این اقدام موجب شفافیت شکل گیری نرخ تعادلی ارز شود و تجربه مفیدی برای معاملات حواله های تجاری در سامانه نیما باشد.

بازار معاملات آزاد نقدی و حواله ارز راه اندازی می شود

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۵ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
کی انشالله ؟ خواهشا زودتر تا وضعیت ارز کمی بهتر بشه
آخرین اخبار