بررسی روش‌های نوین تولید برنج در زمان کم آبی در همایش ملی برنج

روش‌های نوین تولید برنج در زمان کم آبی امروز در هجدهمین همایش ملی برنج بررسی می‌شود.

علیزاده شایق دبیر انجمن برنج کشور در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت:همایش ملی برنج با شعار تحقیقات اثرگذار بر پایداری تولید، از امروز بمدت دو روز در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری آغاز شد.

وی با بیان اینکه به دنبال پایداری تولید برنج در استان‌های شمالی کشور هستیم، افزود: موضوعاتی که در این همایش بررسی می‌شود بحث تحقیقات اثر گذار روی تولید پایدار برنج است.

علیزاده شایق گفت: در این همایش به دنبال معرفی برنج‌های مقاوم به کم آبی و خشکی در مناطق تحت استرس خشکی و کم آبی هستیم که در کشت برنج به نوعی دچار محدودیت شدند.

دبیر انجمن برنج کشور افزود: محققان کشاورزی به دنبال مکان‌های مناسب کشت برنج هستند تا با آب کم بیشترین میزان تولید برنج را داشت.
وی گفت: ۱۰۴ مقاله به هجدهمین همایش ملی برنج ارسال شد که قرار است در این همایش دو روز تعدادی در قالب سخنرانی، پوستر و بورشور ارائه می‌شود.

وی به ارائه راهکاری نوین با صرفه اقتصادی کشت برنج یا کشت جایگزین به مناطق تحت استرس کم آبی اشاره کرد و افزود: ۱۴ استان کشور که محدودیت کشت برنج دارند در این همایش مسائل و مشکلات پبیش روی کشاورزان این مناطق را ارائه می‌دهند.

علیزاده شایق گفت: در این همایش تاثیر تغییرات منابع تامین آب، افزایش بهره وری، تغییرات اقلیمی، عوامل اقتصادی و اجتماعی و نیز نقش فناوری‌های نوین بر تولید پایدار برنج بررسی می‌شود.

دبیر انجمن برنج کشور با اشاره به خشکسالی و وجود مشکلات کم آبی برای کشاورزان استان‌های شمالی افزود: امید است با برگزاری چنین همایش‌ها و همفکری و همکاری مراکز تحقیقاتی و ارگان‌های مرتبط دولتی، راهکار مناسب برون رفت از این مشکلات ارائه شود.

انتهای پیام/ آ.

برگزاری هجدهمین همایش ملی برنج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.