نقوی حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اروپا فقط برای اجرای ساز و کار مالی حرف می‎زند/ از ابتدا گفتم اقدام اروپایی‌ها عملی نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: اروپایی‌ها در ظاهر و باطن با آمریکا همنوایی می‌کنند، بنده از ابتدا گفتم که اجرای ساز و کار مالی از سوی اروپا امکان پذیر نیست.


اروپا برای اجرای سازو کار مالی فقط حرف می‎زند/از ابتدا گفتم اجرای این ساز و کار عملی نیستسید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ساز و کار مالی اروپا و زمان اجرایی شدن این ساز و کار، اظهار کرد: قرار بود که میان لوکزامبورگ و اتریش یک کشور اروپایی به عنوان نماینده به منظور اجرای این طرح انتخاب شود.

وی افزود: قرار بود یک کشور بی طرف این مسئولیت را قبول کند، چراکه تعریف چنین نهادی به عنوان مرکز و هسته اصلی در حوزه مالی و پولی اهمیت بسزایی دارد، اما هنوز پاسخ قطعی به این مساله داده نشده است.

نقوی حسینی تصریح کرد: اروپایی‌ها در عمل هنوز اقدامی انجام نداده و فقط حرف می‌زنند، آنها تنها با زبان می‌گویند که به تعهدات خود پایبندیم اما در عمل هیچ حرکت مثبتی در جهت اثبات این امر از سوی آنها مشاهده نمی‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه اروپایی‌ها در ظاهر و باطن با آمریکا همنوایی می‌کنند اظهار کرد: بنده از ابتدا گفتم که اجرای ساز و کار مالی  از سوی اروپا امکان پذیر نیست زیرا یکی از راههای مالی مبادله پولی  و بانکی مطمئن بدون نیاز به اروپا، توافقات دو جانبه کشورها در مبادله ارز ملی است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار