محسنی‌بندپی:

سالانه ۲۹ تا ۳۵ هزار کودک با اختلال ژنتیکی در کشور متولد می‌شوند

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: سالانه ۲۹ تا ۳۵ هزار کودک با اختلال ژنتیکی در کشور متولد می‌شوند.

سالانه ۲۹ تا ۳۵ هزار کودک با اختلال ژنتیکی در کشور متولد می‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در نخستین کنفرانس کودکان دارای معلولیت که امروز(دوشنبه) برگزار می‌شود، اظهار کرد: در هر جامعه‌ای برخی از افراد نیازمند حمایت دولت و دستگاه‌ها هستند.

وی افزود: برخی از افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی نیازمند حمایت هستند و برخی دچار معلولیت می‌شوند.

محسنی بندپی با بیان اینکه معلولیت یک پدیده جهانی است و مختص به یک جامعه خاص نیست، گفت: براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی ۱۰ تا ۱۵ درصد از افراد هر جامعه‌ای دچار معلولیت می‌شوند و ما باید متناسب با آن اقدامات پیشگیرانه و مداخله‌ای داشته باشیم.

وی افزود: یکی از برنامه‌های دولت در برنامه ششم توسعه غربالگری ژنتیک بود که در حال حاضر آیین نامه آن در دست دولت است.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: سالانه ۲۹ تا ۳۵ هزار کودک با اختلال ژنتیکی در کشور متولد می‌شوند و اگر بررسی اختلالات ژنتیکی را به قبل از تولد ببریم، در زمینه جلوگیری از معلول زایی کمک کرده‌ایم.

محسنی بندپی ادامه داد: به منظور کاهش تولد کودکان دارای اختلالات ژنتیکی در نظر گرفته شد که در دو استان کرمان و یزد در تمام شهرستان های آن‌ها و در دیگر استان‌ها فقط در یک شهرستان بین زوج‌های در آستانه ازدواج فرم هایی توزیع شود که تا اطلاعات ژنتیکی آن‌ها مورد بررسی قرار بگیرد.

وی گفت: سالیانه بیش از 16 هزار نفر در تصادفات رانندگی دچار مصدومیت می‌شوند که چهار برابر این عدد معلول می‌شوند و عده ای نیز در سالمندی به دلیل ابتلا به دیابت معلول می شوند، تعدادی هم در بدو تولد معلول هستند.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی افزود: افراد معلول توانایی‌های زیادی دارند و اگر یک معلول نتواند قهرمان دو میدانی شود، این ناشی از کم کاری ما مسئولان است که نتوانسته توانمندی‌های خود را بروز دهد.

وی گفت: تاکنون یک میلیون و 500 هزار معلول در سازمان بهزیستی ثبت نام کرده اند که 2 هزار و 400 نفر آن‌ها کودکان هستند که 150 نفر از کودکان در مدارس استثنایی تحصیل می کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار