معاون جهاد کشاورزی اردبیل؛

تولیدات دامی استان اردبیل به 366 هزار تن افزایش یافت

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تولیدات دامی استان اردبیل به 366 هزار تن افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نوبخت اژدری، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: این استان با مجموع تولید 366 هزار تن فرآورده دامی هم اکنون جزء 10 استان برتر ایران در این بخش است.

وی گفت: اصلاح نژاد دام، تبدیل دامداری های سنتی به صنعتی و نیمه صنعتی و دیگر اقدامات علمی؛ تولیدات دامی استان را از 150 هزار تن در گذشته به 366 هزار تن در حال حاضر افزایش داده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: استان اردبیل با برخورداری از 3 میلیون و 900 هزار واحد دامی سالانه 29 هزار و 227 تن گوشت قرمز و 265 هزار و 356 تن شیر تولید می کند.

به گفته اژدری، در این استان همچنین 480 واحد مرغداری با ظرفیت 9 میلیون و 600 هزار قطعه مرغ، سالانه 42 هزار و 362 تن گوشت سفید و 852 هزار تن تخم مرغ تولید می کنند.

وی با بیان اینکه اردبیل در تولید جوجه یک روزه نیز از استان های برتر کشور است، اظهار داشت: سالانه 88 میلیون و 365 هزار قطعه جوجه در این استان تولید می شود که علاوه بر تامین نیاز استان به دیگر مناطق کشور نیز ارسال می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: در سال های اخیر توجه ویژه ای به صنعت پرورش زنبور و تولید عسل شده و سالانه 6 هزار و 152 تن عسل مرغوب از زنبورستان های استان بدست می آید.

اژدری گفت: در این میان شهرستان خلخال با برخورداری از 200 هزار واحد دامی یکی از مناطق مهم استان در تولید فرآورده های دامی بوده و هم اکنون 4.5 درصد مجموع تولیدات دامی استان در این شهرستان تولید می شود.

وی اظهار داشت: این شهرستان با تولید بیش از 700 تن عسل رتبه دوم استان را پس از اردبیل به خود اختصاص داده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: خلخال در اصلاح نژاد دام هم از شهرستان های پیشرو استان بوده و با اجرای طرح های اصلاح نژاد و آمیخته گری گوسفند بومی با نژاد رومانف و همچنین بز بومی با نژاد مهابادی به اهداف اصلاح نژاد و افزایش بهره وری تولید دست پیدا کرده است.

وی همچنین از افزایش سقف تسهیلات مشاغل روستایی در بخش دام و پرورش مرغ و ماکیان خانگی خبرداد و گفت: مقدار این تسهیلات از 30 میلیون ریال در سال گذشته به 100 میلیون ریال در سال جاری افزایش یافته است.

انتهای پیام/ح

اردبیل در تولید جوجه یک روزه نیز از استان های برتر کشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار