رئیس بنیاد مستضعفان در بازدید از ترمینال «سلام»:

می‌توان پروژه‌های بزرگ را حتی در تحریم به سرانجام رساند

سعیدی کیا گفت: در شرایط تحریم هم اگر اراده مشترک و همکاری شکل بگیرد می‌توان پروژه‌های بزرگی را به سرانجام رساند.

می‌توان پروژه‌های بزرگ را حتی در تحریم به سرانجام رساندبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان،محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان به همراه رئیس و گروهی از اعضای کمیسیون عمران مجلس و با حضور مهندس آدم نژاد مدیر عامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، مهندس خواجه دلویی معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد، مهندس اصیلی مدیر عامل شرکت ملی ساختمان و جمعی از مهندسان و متخصصان بنیاد مستضعفان از پروژه ترمینال سلام بازدید کردند.

سعیدی کیا در بازدید از ترمینال در دست احداث سلام فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: در شرایط تحریم هم اگر اراده مشترک و همکاری شکل بگیرد می‌توان پروژه‌های بزرگی را به سرانجام رساند. الحمدلله توانایی مهندسی کشور بالاست و پروژه‌های بسیار خوبی در کشور در حال انجام است.

سعیدی کیا در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی و همچنین توان افتخار آمیز مهندسی در کشور افزود: اقتصاد کشور ما تا مردمی نشود؛ شرایط مناسب را پیدا نمی‌کند. باید باور کنیم که پول نفت کشور را از مشکلات رها نخواهد کرد و ما باید باور کنیم که مغز‌ها و دست‌های مردم است که کشور را آباد می‌کند.

رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه با اشاره به طرح پیشرفت و آبادانی قلعه گنج گفت: من از همه اعضای کمیسیون عمران در خواست می‌کنم به قلعه گنج بیایند و ببینند مردم محروم‌ترین نقطه کشور چه کار‌هایی انجام داده اند. بنیاد مستضعفان تنها بستر اقدامات را فراهم کرده است، اما توان آبادانی در مردم وجود دارد.

سعیدی کیا با اشاره به اهمیت بستر سازی مدیران ارشد کشور برای فعالیت اقتصادی مردم گفت: ما به عنوان مدیران کشور باید بستری امن برای فعالیت‌ها و تلاش مردم فراهم کنیم. منظور من از بستر امن مفاهیم امنیتی نیست بلکه منظورم حذف مقررات زائد و دست و پا گیر، سیاست گذاری اثر بخش و کار آ. حمایت، هدایت و نظارت موثر است تا مردم بتوانند به خوبی تلاش می کنند.

 اگر "بخواهیم" با اتکا به توان داخلی"میتوانیم"

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس طی سخنانی با اشاره به پیشرفت ملموس و قابل تامل پروژه نسبت به سال قبل گفت: این همه توانمندی نشان می‌دهد که بنیاد مستضعفان امروز به نهادی حامی توسعه پایدارکشور نیز بدل شده است. یعنی در کنار ما قانون گزاران و دولت، آستین‌ها را بالا زده و زیر بار سنگین انجام پروژه‌های بزرگ، تاثیرگذار و زیر ساختی رفته است.

 رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: من در کشور دو پروژه ارزشمند از بنیاد دیدم که واقعا جای قدردانی دارد. یکی آزاد راه تهران – شمال که یکی از پروژه‌های کم نظیر کشور از حیث سختی و پیچیدگی‌های فنی به ویژه در حوزه ساخت تونل‌ها و بزرگراه‌های آن و دیگری همین پروژه احداث ترمینال "سلام".

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شریف جهرم در ادامه با برشمردن برخی از شاخصه‌های پروژه احداث ترمینال سلام از جمله تکنولوژی‌های به کارگرفته شده برای احداث و همچنین استفاده حداکثری از مصالح و کالای ایرانی داخل کشور برای ساخت پروژه، سرعت تکمیل پروژه را قابل تحسین و تقدیر دانست .

نماینده مردم جهرم تاکید کرد: این همه توانمندی نشان می‌دهد که بنیاد مستضعفان که در گذشته از آن به عنوان نهادی برای حمایت از اقشار محروم کشور یاد می‌شد، امروز به نهادی حامی توسعه پایدارکشور بدل شده است. یعنی در کنار ما قانون گزاران و دولت، آستین‌ها را بالا زده و زیر بار سنگین انجام پروژه‌های بزرگ، تاثیرگذار و زیر ساختی رفته است که اتفاقا این رویه کمک به دولت در پروژه‌های زیر ساختی رویه‌ای درست و به جایی است.

وی افزایش اعتماد و خودباوری را از جمله دیگر دستاورد‌های پروژه‌هایی اینچنینی دانسته و گفت: انجام اینگونه پروژه‌ها همچنین نوید بخش این پیام است که ما در داخل کشور، اگر "بخواهیم "، "می توانیم " با اتکا به توان داخلی، کار‌های بزرگی را انجام دهیم و به سرانجام برسانیم. مهم این است که اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم و به خودباوری بیشتری برسیم. برای همین هم هست که معتقدیم کشور آمادگی آن را دارد که بیش از ۳۰ میلیارد دلارصادرات دانش و تخصص فنی و مهندسی، در بخش‌های صادراتی خود به ۱۵ کشور همسایه که بیش از ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت دارند؛ داشته باشد.

رضایی کوچی تصریح کرد: در همین راستا جلساتی با حضور وزیر امور خارجه و نمایندگان پیمانکاران برگزار کردیم تا بتوانیم از حضور پیمانکارانمان در سایر کشور‌ها بهره بریم. چرا که معتقدیم به جای آنکه بخواهیم روی درآمد ناشی از فروش نفت با این همه نوسان مختلف تاکید کنیم، باید به سمت دیگر درآمد‌های پایدار حرکت کنیم که یکی از آن‌ها استفاده از همین شیوه یعنی تولید و صادرات دانش فنی و تخصصی مهندسان و پیمانکاران است که پروژه ساخت این ترمینال نمادی از همین توانمندی است.

وی با اشاره به اهداف ترسیم شده برای احداث "شهر" فرودگاهی و دستاورد‌های آن گفت:وقتی که قانونگذار اینجا را "شهر" فرودگاهی تعریف و آن را از زیر مجموعه شرکت‌های فرودگاهی خارج کرد، به دنبال احداث شهری مستقل بود که تنها بخشی از آن احداث این فرودگاه بود. شهری که می‌تواند ظرفیت‌های اقتصادی بزرگی را برای کشور به همراه بیاورد. برای همین هم بود که اینجا منطقه آزاد و ویژه اقتصادی تعریف شد.

رضایی با ذکر اینکه بار‌ها در کمیسیون عمران مجلس در مورد این شهر و نقشی که می‌تواند در رونق اقتصاد کشور داشته باشد، بحث و تبادل نظر شده است گفت:: من در یکی از جلسات کمیسیون عمران که در همین زمینه برگزار شده بود گفتم که اگر قرار است این فرودگاه واقعا بتواند نقشی تاثیرگذار در ظرفیت آفرینی کشور ایفا کند، باید حتی از زیر چتر وزارت راه و شهرسازی هم خارج شود، چون به هر حال ظرفیت آن‌ها و منایع اشان نیز محدود است. پس باید ظرفیت این فرودگاه را افزایش داده و آن را از زیر مجموعه وارت راه و شهرسازی به زیر مجموعه معاون اول رئییس جمهور ارتقاء دهیم. چرا، چون اگر قرار است وزارت صنعت، اقتصاد، بهداشت و... در اینجا سرمایه گذاری کنند، فردی متولی آن باشد که بتواند این وزارتخانه‌ها را هدایت و نظارت کند؛ و دستگاه‌ها نیز از دستوراتش تبعیت کنند.

انتهای پیام/

مغز‌ها و دست‌های مردم است که کشور را آباد می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
حاجی شما وضعت خوپه
آخرین اخبار