فارغ التحصیلی تعداد ۱۷ هزار و ۸۷۰ دانشجو از دانشگاه علوم پزشکی

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : تعداد ۱۷ هزار و ۸۷۰ دانشجو طی ۵۰ سال از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فارغ التحصیل شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، پروفسور خزایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : از تعداد ۱۷ هزار و ۸۷۰ دانشجو تعداد ۱۷ نفر در مقطع فوق تخصص، ۷۷۲ نفر در مقطع دستیار تخصصی بالینی، ۷ نفر phD دکتری تخصصی پژوهشی، ۳۲۷۱ نفر دکترای عمومی، ۴۱۸ نفر کارشناسی ارشد، ۴۰۵۱ نفر کارشناسی پیوسته، ۲۷۵۴ نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته و ۶۵۷۹ نفر در مقطع کاردانی دارای مدرک هستند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در رشته‌های پزشکی و پرستاری بوده است گفت: تاکنون ۲۸۳۷ دانشجوی رشته پزشکی در مقطع دکتری عمومی و ۲۳۲۹ پرستار در مقاطع کارشناسی ارشد، پیوسته و ناپیوسته فارغ التحصیل شده اند که فارغ التحصیلان رشته پرستاری در مقطع کارشناسی پیوسته با تعداد ۱۸۱۲ نفر بیشترین تعداد را داشته است.

معاون آموزشی دانشگاه تعداد فارغ التحصیلان رشته علوم زیست پزشکی در مقطع دکتری تخصصی و رشته کلیه اطفال در مقطع فوق تخصص را نیز بیش از رشته‌های دیگر در این مقاطع ارزیابی کرد.

دکتر خزایی بیشترین تعداد فارغ التحصیلان در مقطع دستیار تخصصی بالینی را مربوط به رشته بیماری‌های داخلی، زنان و زایمان، رادیولوژی، بیماری‌های کودکان، جراحی عمومی و بیهوشی اعلام کرد و گفت : فارغ التحصیلان رشته بیماری‌های داخلی با ۱۱۳ نفر از دیگر رشته‌های این مقطع بیشتر است.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد دانشجو در مقطع کاردانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مربوط به رشته‌های علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط، بهداشت عمومی، بهداشت حرفه‌ای و رادیولوژی است گفت: فارغ التحصیلان رشته علوم آزمایشگاهی با ۸۵۹ دانشجو بیش از دیگر رشته‌ها در این مقطع است.

هم اکنون ۵۱۳۸ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال تحصیل هستند و ۴۸۱ عضو هیئت علمی این دانشگاه در ۸ دانشکده و ۹۵ رشته مشغول فعالیت می‌باشند .

 

 

انتهای پیام/د

فارغ التحصیلان رشته بیماری‌های داخلی از دیگر رشته‌ها بیشتر است

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار