محمدجواد ظریف در پاسخ به روزنامه انگلیسی گاردین:

تحریم، اراده برای مقاومت را تقویت می‌کند

وزیر امور خارجه گفت: تحریم، کسی را پشت میز مذاکره بازنمی‌گرداند بلکه اراده برای مقاومت را تقویت می‌کند.

تحریم، کسی را پشت میز مذاکره بازنمی‌گرداند، بلکه اراده برای مقاومت را تقویت می‌کندبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجوتد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان  در پاسخ به روزنامه انگلیسی گاردین اظهار کرد: ما به فشار و مقاومت در برابر آن عادت داریم. تحریم‌ها همیشه آسیب‌زا هستند و به مردم عادی آسیب می‌زنند، اما به ندرت می‌توانند سیاست‌ها را تغییر دهند. تحریم، کسی را پشت میز مذاکره بازنمی‌گرداند بلکه اراده برای مقاومت را تقویت می‌کند.

وی ادامه داد: ایران نه‌تنها در برابر تحریم‌ها دوام خواهد آورد، بلکه پیشرفت هم خواهد کرد. ما تلاش کرده‌ایم که تاثیر تحریم‌ها بر مردم را به حداقل برسانیم، اما مردم عادی رنج خواهند کشید، اقتصاد متحمل رنج خواهد شد. آمریکا تحریم‌های مالی علیه ایران اعمال کرده، وقتی می‌خواهید پول جابه‌جا کنید، بانک از شما نمی‌پرسد که این پول مربوط به غذا و دارو هست یا نه؟ به همین خاطر تحریم‌ها دارو و غذا را هم هدف قرار می‌دهند.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: آمریکا به قول‌های خود وفادار نیست. ما بر این باوریم که همه تحریم‌ها غیرقانونی هستند. برخلاف قطعنامه‌های شورای امنیت اما آمریکا در خصوص تعهدی که خود سپرده‌ صداقت ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار