تجلیل از نخبگان قرآنی بسیج در همدان

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: از نخبه‌های قرآنی در هفته بسیج تقدیر می شود.

تجلیل از نخبگان قرآنی بسیج در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، یکی از مهمترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی، سازمان بسیج است.
وی با بیان اینکه سازمان بسیج همواره در عرصه‌های مختلف حضوری فعال داشته است افزود: حضور گروه‌های جهادی بسیج در مناطق محروم در عرصه اقتصاد مقاومتی، حوزه در عرصه علم و دانش، امنیت و ... از نقش آفرینی‌های سازمان بسیج است.

مجیدی اضافه کرد: یکی از نقش‌های مهم سازمان بسیج در استان، «بسیج همگام با کشاورز» است که در راستای کمک به اقتصاد و تولید هر چه بهتر و بیشتر محصولات کشاورزی در سطح استان فعال است.

فرمانده سپاه استان ضمن تأکید بر استفاده هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت بسیج بیان کرد:اگر بتوان از ظرفیت بسیج در عرصه‌های مختلف به ویژه اقتصاد مقاومتی بهره برد بی شک بسیاری از مشکلات کنونی جامع رفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین فعالیت‌های بسیج، محرومیت زدایی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است افزود: در این راستا ۳ دهستان به قرارگاه پیشرفت و آبادانی بسیج سازندگی واگذار شده است که این مجموعه با اجام مأموریت خود در کمتر از یک سال جایگاه خوبی در میان دستگاه‌های دولتی پیدا کرده است.

فرمانده سپاه استان ادامه داد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی بسیج سازندگی استان امسال با همکاری دستگاه‌های دولتی موظف به اجرای ۶۱ پروژه در ۳ دهستان با ۸۰ روستا است.

مجیدی با بیان اینکه ۲۹ آبان لغایت ۵ آذر ماه هر سال به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است اضافه کرد: همزمان با هفته بسیج، هزار و ۴۱ عنوان برنامه در ۱۰ ناحیه و ۲۲ قشر اجرا خواهد شد.

مجیدی ادامه داد: اولین روز این هفته با نام «بسیج، فرهنگ و مسجد محوری» است که در این راستا، جهت ارتبط هر چه بیشتر نیرو‌های بسیجی و مردم با مسجد، طرح «مرآت» اجرا می‌شود.

وی ابراز کرد: طرح مرآت با محوریت برگزاری نشست مشترک اعضای هیئت امنای مساجد با فرماندهان پایگاه‌های مقاومت است که در این راستا، ۴۸ حوزه مقاومت برای اجرای طرح پیش بینی شده است.

فرمانده سپاه استان ادامه داد: یکی دیگر از طرح‌های این مجموعه که با همکاری آموزش و پرورش اجرا می‌شود «طرح شهید بهنام محمدی» است که سه رکن اصلی مدرسه، مسجد و خانواده نقش اصلی در این طرح هستند.

مجیدی ادامه داد: در فاز اول این طرح با هدف تعامل هر چه بهتر و بیشتر دانش آموزان با مسجد، ۸۵ مدرسه و ۸۵ مسجد در نظر گرفته شده است که تا پایان سال جاری در همه مدارس استان اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: اعزام دانش آموزان دختر و پسر به مناطق عملیاتی غرب و جنوب در دو مرحله از دیگر برنامه‌های این ایام است که سهم استان همدان امسال، ۸۰۰ نفر برای بازدید از مناطق جنگی جنوب و ۳۰۰ نفر برای حضور در مناطق جنگی غرب است.

فرمانده سپاه استان بیان کرد: چهارشنبه ۳۰ آبان ماه، دومین روز از هفته بسیج به «بسیج، اقتصاد مقاومتی، خدمت رسانی و سازندگی» نامگذاری شده است که خدمت رسانی ۱۰۰ گروه جهادی در مناطق محروم استان از برنامه‌های پیش بینی شده برای این روز است.

مجیدی از اجرای طرح «شهید رهنمون» با محوریت اعزام ۱۶ تیم پزشکی به مناطق محروم استان جهت ارائه رایگان خدمات درمانی و بهداشتی و فعالیت سه روزه ۳۶۰ مدیر استانی در راستای اجرای طرح میز خدمت در این ایام خبر داد.

این مقام مسئول بیان کرد: توزیع ۳ هزار بسته‌های حمایتی توسط بسیجیان در میان حوزه‌های مقاومت بسیج و برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در استان از دیگر برنامه‌های قابل اجرا در این هفته است.

وی گفت: پنج شنبه، ۱ آذر ماه و روز سوم از هفته بسیج با نام «بسیج، اقتدار دفاعی و امینتی» با دیدار فرمانده سپاه با استاندار و ارائه برنامه‌های قابل اجرا در این هفته همراه خواهد بود.

مجیدی بیان کرد: همزمان با سومین روز از هفته بسیج، ۲۵ پروژه در مناطق محروم شهرستان‌های کبودرآهنگ، فامنین، نهاوند، ملایر و تویسرکان افتتاح خواهد شد، عطر افشانی گلزار شهدا و برگزاری نمایشگاه عکس و کتاب در نواحی مقاومت از برنامه‌های پیش بینی شده برای این هفته است.

فرمانده سپاه استان از برگزاری کارگاه‌های آموزشی با ۳۸۰ نشست تخصصی ویژه دانش آموزان و خانواده‌ها و برگزاری یادواره شهدا و آبروی محله در ۷۰ نقطه از استان همزمان با هفته بسیج خبر داد.

وی اظهار کرد: جمعه، دوم آذر ماه، چهارمین روز از هفته بسیج است که مزین به نام «بسیج، معنویت و انتظار» شده است در این روز برگزاری حلقه‌های صالحین و سخنرانی فرمانده سپاه نواحی پیش از خطبه‌های نماز جمعه پیرامون حمایت از مردم مظلوم یمن انجام خواهد گرفت.

مجیدی ادامه داد: همزمان با سوم آذر ماه و پنجمین روز از هفته بسیج، با نام «بسیج، جهاد کبیر و استکبار ستیزی» اعزام ۱۳۰ خانواده شهید و جانباز بسیجی به مشهد مقدس و برگزاری همایش‌های بصیرتی در قالب ۳۰ نشست تخصصی در مدارس انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه استان یادآور شد: «بسیج، جهاد و روشنگری» عنوان روز ششم هفته بسیج است که نشست‌های روشنگری با محوریت مطالبات رهبری در ۶۰ مسجد، برگزاری ۳۶۰ کارگاه تخصصی در حوزه‌های مقاومت و روایت گری چهل سالگی انقلاب در مساجد انجام خواهد شد.

 وی افزود:دوشنبه، ۵ اذر ماه همزمان با آخرین روز از هفته بسیج با نام «بسیج، چهل سال افتخار» است که تجمع فرماندهان، مسئولین و کادر سپاه در تمامی نواحی استان انجام خواهد گرفت.

مجیدی یادآور شد: این تجمع در همدان در محل ورزشگاه امام علی(ع) انجام خواهد شد، برگزاری محفل انس با قرآن با حضور نخبگان بسیج و تجلیل از نخبه‌های قرآنی و همایش طلایه داران اقتصادی و جهادی توسط بسیج دانشجویی و سازندگی از دیگر برنامه‌های این ایام است.

انتهای پیام/ج

 تجلیل از نخبگان قرآنی بسیج در همدان

برچسب ها: سپاه ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.