رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

ایجاد زنجیره تولید در روستای گلخانه‌ای در قالب تعاونی

زنجیره تولید در روستای گلخانه‌ای در قالب تعاونی ایجاد می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در "روستای گلخانه‌ای" زنجیره تولید در قالب تشکل تعاونی دنبال می‌شود که از مزایای آن بازاررسانی مناسب و معرفی یک منطقه به عنوان تولیدکننده محصول خاص برای بازاریابی است.

محمد مهدی قاسمی افزود: به منظور کمک به ارتقای بهره‌وری از همه منابع، به‎ویژه آب به عنوان مهم‌ترین و با ارزش‌ترین نهاده تولید، روش کشت و کار در محیط‌های کنترل شده یا گلخانه در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این‌که یکی از استراتژی اساسی استان توسعه گلخانه‌ها است، اظهارداشت: توسعه کشت گلخانه‌ای به دلیل پایداری تولید، اشتغال وابسته به کشاورزی و به طور ویژه حل مشکل بحران آب دنبال می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: در این راستا انتقال ۸۰ هزار هکتار سطح زیر کشت سبزی و صیفی به ۷ هزار گلخانه در فارس دنبال می‌‍‌شود.

قاسمی با اشاره به این‌که در ابتدا گلخانه‌های تکی در سطح استان توسعه پیدا کرد، گفت: به دلیل برون رفت از عدم توسعه، طرح ایجادکل فضای کسب و کار گلخانه دریک منطقه یا "روستای گلخانه‌ای" تدوین شد و اکنون در سه روستای مظفری از توابع شهرستان کوار، همت‌آباد از توابع شهرستان پاسارگاد و اسماعیل‌آباد از توابع شهرستان مرودشت در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: اگرچه با تغییر نرخ ارز روند احداث سه روستای گلخانه‌ای با کندی مواجه شده، اما انتظار می‌رود با تسهیلات پرداختی صندوق و اعتبارات استانی این طرح به نتیجه مطلوب برسد.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار