وزش باد و باران شهر‌های سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از اواخر وقت سه شنبه و روز چهارشنبه شرایط برای رگبار پراکنده باران و گاهی رعدوبرق در برخی مناطق استان فراهم است.

علی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: این شرایط ابتدا در نیمه شمالی و غرب استان و به تدریج در سایر نقاط مرکزی و جنوب شرق استان وجود دارد.

وی ادامه داد: چهارشنبه تمرکز بارش‌ها در جنوب شرق استان بوده و باتوجه به ماهیت بارش‌های رگباری احتمال جاری شدن رواناب و پرآب شدن موقتی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در جنوب شرق و جنوب استان وجود دارد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: علاوه بر بارش‌های پراکنده، از بعدازظهر سه شنبه و روز چهارشنبه در نواحی مرکزی و جنوبی استان وزش باد به نسبت شدید از سمت جنوب با سرعتی بین ۳۰ تا ۶۰ کیلومتر برساعت رخ می‌دهد که در نقاط مستعد سبب خیزش گردوخاک می‌شود.

ملاشاهی در ادامه به وضعیت جوی سواحل جنوب استان اشاره کرد و گفت: آسمان سواحل جنوب استان تا امشب صاف، گاهی همراه با غبار و مه پیش می‌شود. از طرفی دریای عمان نیز نسبتاً آرام است.

وی در بخش دیگری به وضعیت دمایی شهر‌های استان اشاره کرد و افزود: در شبانه روز گذشته راسک با دمای ۳۴ درجه سلسیوس گرمترین و زاهدان با دمای ۳.۹ درجه سلسیوس سردترین شهر‌های استان شدند.

انتهای پیام/پ

 هواشناسی سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار