معاون عمرانی فرمانداری همدان مطرح کرد؛

نقش حیاتی مردم در بازآفرینی محلات

معاون عمرانی فرمانداری همدان بر نقش مهم و سازنده مردم در طراح بازآفرینی محلات شهر همدان تاکید کرد.

نقش حیاتی مردم در بازآفرینی محلاتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رضا زمانی معاون عمرانی فرمانداری همدان در ستاد بازآفرینی پایدار شهری همدان گفت: در سال ۸۵ پنج محله مطالعه ات بازآفرینی و توانمندی سازی انجام شد و در هفت غالب پروژه ها دسته بندی شد.

وی بیان کرد: باید در این مطالعات به طور خاص پروژه بندی در مراحل مختلف انجام شود و  فعالیت هر حوزه خاص فرهنگی اجتماعی عمرانی به طور خاص مشخص شود.

معاون عمرانی فرمانداری همدان با اشاره به طرح ها و پروژه های اجرا نشده در بازآفرینی محلات کلپا وکبابیان گفت: پروژه های مطرح شده در ستاد بازآفرینی حتما باید در دستور کار قرار گیرد تا دلگرمی مردم را در پی خواهد داشت.

زمانی در ادامه تاکید کرد: طر ح های تصویب شده با تأمین اعتبار به مرحله اجرا برسد تا شاهد رشد هر چه بیشتر محلات در شهر همدان باشیم.

وی با اشاره به نقش مشارکت مردم در مدیریت شهری بیا ن کرد: مردم نقش مهم و سازنده ای  در توسعه همه جانبه شهر دارند و باید از نقش مهم مردم در توسعه و بازآفرینی محلات شهری غافل نشد.

معاون عمرانی فرمانداری همدان با بیان اینکه مطالعات گسترده ای در سال های گذشته در بحث بازآفرینی محلات انجام شده است،گفت: بیشتر در خواست های مردمی اجرای زیرساخت های محلات بود که امروز این مشکلات تقریبا کامل شده است

وی ادامه داد:با حل مشکلات زیر بنایی باید به سمت معضلات و مشکلات روبنای مثل مسایل بهداشتی، اجتماعی و فرهنگی حرکت کنیم که خوشبختانه اقدامات خوبی در دست اجرا است.

زمانی با اشاره به قانون بازآفرینی شهری در برنامه ششم توسعه بیان کرد: این قانون باید نقشه راه همه دستگاه های اجرایی و مسول در ستاد بازآفرینی شهری باشد.

حسینی نماینده اوقات شهرستان همدان در ستاد بازآفرینی پایدار شهری همدان با اشاره به نحوه تسهیل بازآفرینی در محدوده املاک وقفی شهر همدان گفت:در شهرستان همدان ۷۰۰موقوفه وجود دارد که برخی املاک به صورت شش دانگ و برخی مشای هستند.

وی ادامه داد: در بحث بازآفرینی باید این موقوفات به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

حسینی با توجه به وجود املاک موقوفه در سطح شهر بیان کرد: برقرار کردن رابطه استیجاری بین اوقاف و ساکنین محلات در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده اوقات شهرستان همدان در این جلسه گفت: در برخی محلات و نقاط شهر همدان در بحث املاک موقوفه سرمایه گذاری  و همکاری های مناسبی با معارضین و سرمایه گذاران انجام شده است.

حسینی با اشاره به پراکندگی موقوفات در بافت تاریخی و بازار شهر همدان گفت: بیشتر این بناها ساختار تجاری دارند که بازسازی و مرمت این بناها در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه از محل موقوفات برای توانمندسازی افراد و محلات استفاده می شود، گفت:کمک به فقرا،تهیه لوازم التحریر دانش آموزان و نیاز های اساسی از جمله اقداماتی که بخشی انجام شده و در حال اجراست.

انتهای پیام/ د.ا

نقش حیاتی مردم در بازآفرینی محلات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.