مزاحم سایبری به دام افتاد

با تلاش پلیس فتا شهرستان زابل عامل مزاحمت‌های سایبری برای خانم‌های جوان در فضای سایبر شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ منصور قزاقی سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان زابل در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت : در پی شکایت خانمی ۲۳ ساله مبنی بر مزاحمت‌های سریالی فردی ناشناس در شبکه اجتماعی "واتساپ" و خدشه دار کردن امنیت روانی وی و خانواده اش موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات شاکی پرونده با یک سری تحقیقات گسترده فنی در فضای سایبر مزاحم سایبری را که مردی جوان است را در یکی از مناطق هسته مرکزی شهر زابل شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان زابل بیان داشت: متهم ۲۷ ساله در بازجوئی‌های به عمل آمده در مواجهه با مستندات دیجیتالی کشف شده به بزه انتسابی با انگیزه انتقام جویی و ایجاد شک و بدبینی برای خانواده شاکی اعتراف کرد.

سرهنگ قزاقی با اشاره به ادامه تحقیقات از متهم به دلیل شکایات مشابه از او در شهر‌های همجوار افزود: طبق ماده ۱۸ قانون جرائم رایانه‌ای هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابرات اکاذیبی را منتشر کند علاوه بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شود.

شایان ذکر است، پلیس فتا از کلیه کاربران می‌خواهد در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویداد‌ها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع شوند.

انتهای پیام/پ

دستگیری سارق اینترنتی

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار