رحمانی‌فضلی در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالاو ارز مطرح کرد؛

بررسی تصمیمات جدید درباره بنزین؛ هفته آینده با حضور مسئولان مربوطه

وزیر کشور گفت: هفته آینده جلسه‌ای با دستگاه‌های مرتبط با موضوع سوخت برگزار می‌شود تا درباره بنزین تصمیمات جدیدی بگیریم.

بررسی تصمیمات جدید درباره بنزین هفته آینده با حضور مسئولان مربوطهبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا رحمانی فضلی در یکصد و بیستمین جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالاو ارز درباره ٢٤ هزارتن کالاهای اموال تملیکی بلاتکلیف تصریح کرد: طبق گزارش اعلام شده ارزش این کالاها ۲۳ هزار میلیارد تومان است که باید به سرعت تعیین تکلیف شود.

وزیر کشور تاکید کرد: در این زمینه وزارت اقتصاد و دارایی متولی است که باید جلسه بگذارد و پیگیری کند تا این اموال که متعلق به بیت المال است به سرعت تعیین تکلیف شود.

رحمانی فضلی با قدردانی از اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای سرعت بخشی در اجرای امور بیان کرد: همه اعضای ستاد با توجه به جلسات زمانبندی شده تا پایان سال باید اقدامات دستگاه خود را گزارش کنند و اگر گزارش و دلایل آنها برای اقداماتی که انجام نشده است قابل قبول نباشد، باید پاسخگو باشند.

وزیر کشور درباره موضوع سوخت خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه جلسه گذشته ستاد ، برنامه ریزی لازم صورت گرفته است که در این زمینه، هم وزارت نفت متولی است و هم دستگاههایی مانند سپاه و نیروی انتظامی که اقدامات مورد نظر را در مناطق مرزی انجام  دهند.

رحمانی فضلی تاکید کرد: دستگاههایی هم که به نوعی در موضوع سوخت به ویژه بنزین مرتبط هستند باید ماموریت های خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه سوخت یکی از کالاهای اساسی است به افزایش قیمت ارز اشاره کرد و گفت: قرار شد هفته آینده جلسه مستقلی با تعدادی از دستگاههای مرتبط با موضوع سوخت گذاشته شود تا درباره بنزین تصمیمات جدیدی بگیریم.

رحمانی فضلی مبارزه با قاچاق، فساد، رانت و پولشویی را در فرایند مبارزه با قاچاق کالا توصیف کرد و افزود: اگر بتوانیم مبدا، مقصد و مسیر کالاها را کنترل کنیم می توانیم در این  زمینه موفق باشیم.

وزیر کشور تصریح کرد: کنترل مبدا، مقصد و مسیر کالا صرفا به معنای کنترل فیزیکی نیست، بلکه کنترل به معنای رصد و نظارت بر این فرایند است که از مسیر قانونی خارج نشود، اگر این امر اتفاق بیفتد ، قطعا توفیقات بیشتری در مبارزه را با قاچاق خواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد رادمهر
۱۱:۵۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
کی از نعمت های ارزشمندی که این سرزمین از آن برخودار است، نفت و فرآورده های نفتی است. پس بر ما شکر گذاری در استفاده درست و به جا از همه منابع خدادادی امری واجب! آیا ما مردم شکر گذار هستیم، آیا ما در استفاده از منابع خدادادی علاوه بر قدردانی، شایسته و نیکو از آن نعمت استفاده می کنیم؟ آیا به فکر آیندگان در برخورداری از سرزمینی آباد، سر سبز و پایدار و برخودار از تنوع نعمات هستیم؟ آیا سود استفاده از بنزین برای همه مردم ایران به یک اندازه است؟ آیا مصرف کننده سوخت بنزین و نفت گاز می تواند خسارت های ناشی از استفاده از این فرآورده ها برای دیگران جبران کند؟ آیا مصرف سوخت در خودروها و صنایع ما بهینه است؟
تعداد خودروهاي بنزيني فعال كشور در حال حاضر حدود 21 ميليون دستگاه مي باشد و مصرف روزانه بنزين حدود 90 ميليون ليتر است، در حالي كه در كشور تركيه با وجود 23 ميليون دستگاه خودروي بنزين سوز، مصرف بنزين روزانه حدود 10 ميليون ليتر است. درست است كه خودروهاي توليدي ما از تكنولوژي دهه 80 ميلادي برخودارند، امّا انصاف نيست كه مصرف روزانه بنزين در كشور ما حدود 9 برابر كشوري مانند تركيه باشد.
مصرف واقعي بنزين روزانه بايد حدود 30 ميليون ليتر باشد و 60 ميليون ليتر آن به كشورهاي همسايه صادر و سود آن صرف ايجاد زيرساخت ها و حمل و نقل كشور شود.
تعداد افرادي كه از خودروي شخصي برخوردار ند، حدود 20 ميليون نفر مي باشد و حدود 60 ميليون نفر از جمعيت كشور از بنزين ارزان هيچ بهره اي نمي برند.
در حال حاضر قیمت اندک بنزین باعث ایجاد مشکلات بسیاری نظیر: قاچاق وحشتناک در مرزها( حدود 25 میلیون لیتر در روز)، مصرف بی رویه و جبران ناپذیر( مصرف 70 میلیون لیتر)، ترافیک زجر آور و آلودگی هوا در درشهرها شده است. در ضمن سود استفاده از بنزین ارزان فقط نصیب قاچاق چیان سوخت و ثروتمندان برخوردار از چندین ماشین می شود. بهره افراد فقیر و مستمند ساکن در روستاها و حاشیه شهرها، نصیب این دو گروه می شود.

هزینه هر لیتر بنزین توليدي از مرحله از صفر( دریافت نفت خام از چاه ) تا صد آن(تخلیه بنزین از تانکر در جایگاه) حدود 40000 ریال برای دولت هزینه دارد؛ در حالی که مصرف کننده فقط 10000 ریال برای هر لیتر بنزین می پردازد؛ ارزش آن با دلار دولتی( 42000 ریال) حدود 60000 ریال می باشد و ارزش واقعی آن با دلار آزاد(120000 ریال) حدود 130000 ریال می باشد و قاچاق آن به مرزها حدود 1200 درصد سود دارد؛ بنابراین مصرف بیهوده و قاچاق بنزین روزانه خسارت بسيار هنگفتی به دولت وارد می کند.

الان میزان بنزین تولیدی ادعا می شود که حدود 95 میلیون لیتر در روز است، اگر رقم قطعی تولید روزانه بنزین( 80 میلیون لیتر) و میزان مصرف بنزین به طور متوسط روزانه 80 میلیون لیتر باشد و جمعیت ایرانیان ساکن را در کشور را 80 میلیون فرض نماییم، یعنی هر ایرانی به طور متوسط روزانه 1 لیتر بنزین مصرف می کند و عملکردی بدور از عدالت اجتماعی، قاچاق وحشتناک و شرایط بحرانی فعلی نتیجه چنین برنامه ریزی غلطی در مصرف است.
عدالت اجتماعی در گرو ایجاد رفاه و سود برابر برای همه ایرانیان و با در نظر گرفتن حقوق معنوی دیگر موجودات است و این امر میسر نمی شود مگر اینکه :
یک – قیمت عرضه بنزین در مرز هاي کشور به قیمت روز آزاد(جهانی) آن ( یا حداقل معادل FOB خیلج فارس ) باشد، این امر باعث جلوگیری از قاچاق این فرآورده استراتژیک به کشورهای همسایه و ترحیح مصرف کنندگان در استفاده از خودرو های مصرف بهینه، و رایج تر شدن استفاده از ماشین های گاز سوز و هیبردی و چاره اندیشی خودرو سازان کشور در اصلاح کیفیت خودروهای تولید می شود.
دو - اگر حداقل نصف تولید( حدود 40 میلیون) را به صورت سهمیه به جمعیت زنده کشور اختصاص یابد، سهم بنزین روزانه هر شخص حدود نیم(0.5) لیتر می شود و مقدار سهمیه ماهیانه هر ایرانی 15 لیتر می شود. دولت محترم می تواند پول 15 لیتر بنزین را به قیمت متوسط آزاد(جهانی) ماه قبل، به صورت یارانه اول هر ماه به حساب همه ایرانیان ساکن کشور واریز کند.
سه – وزارت نفت می تواند باقیمانده بنزین تولیدی روزانه( حدود 40 میلیون لیتر) را با قیمت آزاد(جهانی) به صورت ارزی به کشورهای همسایه صادر نمایید و منبع درآمد ارزی حاصل را صرف ایجاد زیر ساخت های حمل و نقل عمومی(مترو در شهرهای بزرگ، اتوبوس های تندرو گاز سوز در شهرهای کوچک و مینی بوس گاز سوز یا ون در روستاها), سرمایه گذاری در صنایع فرسوده بالادستی و پایین دستی صنعت نفت، فرهنگ بهینه کردن مصرف انرژی در مصارف صنعتی, تجاری و خانگی نمایید.
چهار – از میزان بنزین تولیدی روزانه 80 میلیون لیتر سهم مصرف داخلی و صادرات به کشورهای همسایه قرار گیرد و باقیمانده بنزین تولیدی در اختیار شرکت های پالایش نفتی قرار گیرد تا عواید آن صرف به سازی و نوسازی تجهیزات شرکت های پالایش و پخش فرآورده های نفتی شود.
به منظور بهينه كردن مصرف بنزين و رسيدن به مصرف 30 ميليون ليتر در داخل كشور و جلوگيري از قاچاق آن به كشورهاي همسايه به اجراي دقيق يك برنامه هفت مرحله اي زير نياز است:
1- عرضه بنزين به خودروهاي شخصي فقط براساس كارت سوخت باشد.
2- اعمال سهميه ماهيانه به خودروهاي شخصي به ميزان 60 ليتر در ماه با قيمت ليتري 10000 ريال و هر خودرو حداكثر مجاز به استفاده از 60 ليتر در شبانه و روز باشد.
3- عرضه بنزين يارانه اي به خودروهاي عمومي( تاكسي - وانت بارها - سرويس ها و...) بر اساس پيمايش مسير هفتگي با نصب مسير ياب پلمپ شده براي روي اين خودروها باشد.
4- حذف كارت سوخت از تمام جايگاه هاي سراسر كشور.
5- اعمال قيمت بنزين پلكاني در دامنه هاي 60 ليتري ماهيانه در كارت هاي سوخت و توزيع بنزين فقط براساس كارت سوخت؛ يعني : الف - از 0 تا 60 ليتر، به ارزش 10000 ريال؛ ب- از 60 تا 120 ليتر به ارزش 25000 ريال؛ ج- از 120 تا 180 ليتر به ارزش 35000 ريال؛ د- از 180 تا 240 ليتر به ارزش 60000 ليتر؛ ر- از 240 تا 300 ليتر به ارزش 95000 ريال؛ س- از 300 تا 360 ليتر به ارزش 155000 ريال؛ ط- از 360 ليتر به بالا به ارزش 250000 ريال.
6- عرضه گاز طبيعي فشرده(CNG) به قيمت فعلي براي تاكسي هاي درون شهري و گاز LPG به تاكسي هاي بين شهري.
7- به منظور جلوگيري از سوداگري و معامله بنزين در جايگاه ها، هر شخصي آزاد باشد كه مجموع بنزين آزاد خود را با نرخ قيمت فوب خيلج فارس به وزارت نفت بفروشد.
اجراي اين برنامه هفت مرحله اي باعث هدفمند شدن مصرف انرژي، كاهش آلودگي شهرها، جلوگيري از قاچاق آن به كشورهاي همسايه، اجراي عدالت اجتماعي در بهره مند شدن همگان از مصرف انرژي مي شود.

ياد مان باشد هيچ گاه دولت و مردم كشورهاي تركيه - پاكستان - افغانستان و ... به خاطر استفاده از سوخت ارزان ايران قدران ملت و دولت ما نبوده اند؛ بلكه تصويري بسيار سست و ضعيف از سياست هاي مجلس و دولت ايران در خود نمايان مي كنند.
دولت و مجلس شورای اسلامی باید در این امر شجاعت بیشتری نشان دهند، و به مردم یاد آوری کنند که بهره بنزین ارزان تنها نصیب قاچاق چیان، ثروتمندان و کشورهای همسایه می شود و صدا و سیما باید در روشن گری این مساله نقش مهمی داشته باشد.

مهرداد رادمهر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
اگر زیر 200 لیتر بنزین برای هر خودرو در ماه در نظر بگیرند دور از عدل اسلامی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
مردم می دانند بالاخره مسؤلین راحت ترین راه رابرای جلوگیری ازقاچاق کالا مخصوصا سوخت می کنند وآن راه ،؟!گران کردن سوخت است؟؟!!! چرا چنین تصمیمی راکه خیلی راحت وبه ضرر جیب مردم است رامیگیرید ؟؟!چرایران باداشتن منابع فراوان نفت وگاز، مردم دررفاه نیستند ومانند کشورهای فاقد منابع ، مردم باید هزینه ی زیادی رابپردازند؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
با سلام اگه منظورتون گرون کردن بنزینه بدوننین که چند میلون تاکسی و مسافرکش ها دارن نون خانواده رو در میارن خواهشا بنزین رو گرون نکنید
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد رجبي
۰۸:۵۵ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
براي هدفمند كردن مصرف بنزين و كنترل قاچاق آن به كشورهاي همسايه به اجراي دقيق يك برنامه شش مرحله اي نياز است:
1- عرضه بنزين به خودروهاي شخصي فقط براساس كارت سوخت 2- اعمال سهميه ماهيانه به خودروهاي شخصي به ميزان 60 ليتر در ماه با قيمت ليتري 10000 ريال 3- عرضه بنزين يارانه اي به خودروهاي عمومي( تاكسي - وانت بارها - سرويس ها و...) بر اساس پيمايش مسير هفتگي با نصب مسير ياب پلمپ شده براي روي اين خودروها 4- حذف كارت سوخت از تمام جايگاه هاي سراسر كشور 5- اعمال قيمت بنزين پلكاني در دامنه هاي 60 ليتري و توزيع فقط براساس كارت سوخت؛ يعني : الف- از 0 تا 60 ليتر، به ارزش 10000 ريال؛ ب- از 60 تا 120 ليتر به ارزش 25000 ريال؛ ج- ازز 120 تا 180 ليتر به ارزش 35000 ريال؛ د- از 180 تا 240 ليتر به ارزش 60000 ليتر؛ ر- از 240 تا 300 ليتر به ارزش 95000 ريال؛ س- از 300 تا 360 ليتر به ارزش 155000 ريال؛ ط- از 360 ليتر به بالا به ارزش 250000 ريال. 6- عرضه گاز طبيعي فشرده(CNG) به قيمت فعلي براي تاكسي هاي درون شهري و گاز LPG به خودروهاي تاكسي هاي بين شهري. اجراي اين برنامه شش مرحله اي باعث هدفمند شدن مصرف انرژي، كاهش آلودگي شهرها، جلوگيري از قاچاق آن به كشورهاي همسايه، اجراي عدالت اجتماعي در بهره مند شدن همگان از مصرف انرژي مي شود. كاهش نمايندگان محترم مجلس و وزرات نفت درباره اين كار كمي هوشمندانه انديشه كنند. نگارنده با تمام وجود حاضر به پاسخوگي به سئوال هاي و شبهات آنها مي باشم.
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۸:۰۹ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
به نظر من بنزین خیلی ارزونه وروزانه حداقل ۵۰ ملیون لیتر هدر میره ودود میشه
قیمت بنزین باید یک الی دو دلار باشه ولی مهمتر از اون نکات زیر است
۱-پول حاصل از صرفه جویی کجا میره نه اینکه صرفه جویی در مشقت باشه
۲-انقدر اتوبوس واحد و زیاد باشه وسایل نقلیه عمومی زیاد وحتی مجانی که کسی رقبت سوار شدن وسایل شخصی را نداشته باشه
۳-هر اتوموبیل شخصی که مخواهد وارد خیابانها ویا بزرگراهای شلوغ بشه مبالغ زیادی از انها اخذ بشه
Netherlands
ناشناس
۰۱:۳۹ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
چرا بنزین را می خواهند گران کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
اولا یه بار مالی سنگین به اسم کارت سوخت علنی بنزین رو گرون نمیکنن اول سهمیه و بیش از آن رو باید گرونتر بخری و عملا قیمت بنزین گرون شد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۵۷ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
با سلام
بهترین راه حل تحویل سوخت با اثر انگشت یا کارت ماشین (هوشمند) یا کارت ملی (هوشمند) و سقف تحویل سوخت هر روز بیش از 25 تا غیر مجاز باشه . مشکل کل کشور حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
به غیراز گران کردن کار دیگری ندارید؟.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
بازم به حرف آقای احمدی نژاد رسیدید کارت بهترین گزینه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
زیادی طناب دورگردن مردم را فشارمیدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
حالا فهمیدیم قرض از اون بسته که هنوز ندادند چی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
افزایش قیمت بنزین برابر با افزایش کرایه مسافرکش ها در وهله اول وبازهم تورم ۲۰۰درصدی را میخوان بیشتر کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
مدیران عزیر بخدا قیمت ها بالا است و حتی بنزین. ما به یورو و دلار درامد نداریم. ما به تومن و ریال درامد داریم که هیچ رشدی نداشته. یکم به فکر فشار رو مردم باشید بخدا فشار روحی روانی و اقتصادی خیلی بالاست.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۵۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
اگر کارت سوخت خوب بود چرا حدفش کردین واما اگر بدبود چرا دوباره دارین احیاش میکنید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
واسه سرمایه دارها
اقازاده ها
ژنهای برتر
حقوق نجومی بگیران
و...
افزایش قیمت بنزین و سایر طرحها
هیچ تاثیری نداره
فشار روی طبقات پایین بیشتر و بیشتر و بیشترو...
میشه
Netherlands
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
تجربه ثابت کرده همیشه وقتی میخان چیزی رو گران کنن اولش خبرشو میدن بعد میگن شایعست بعد اجرائیش میکنن
Iran (Islamic Republic of)
Amirhosein
۲۱:۳۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
هر دم از این باغ بری میرسد ،،،،،، قصد دارید بنزین و گازوئیل گران کنید دنبال بهانه میگردید؟ یک کلام بکوبید میخواهیم بنزین و گازوئیل گران و سهمیه بندی کنیم ،، جلوی قاچاق بگیرید نه اینکه گران کنید، گرانتر شدن سوخت جلوی قاچاق نمیگیرد فقط مردم بدبخت میکند کسی که سوخت قاچاق میکند براش فرق نمی کنه که گرون بشه یا ارزان ، اون کار خودش انجام میدهد فوقش اون هم گران تر می فروشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
باز میخواد چه تصمیم دیگری برای فشار بر مردم بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
تا ۸۰ لیتر در ماه با نرخ ۱۰۰۰ تومن و بیشتر از ۸۰ لیتر با نرخ ۱۲۰۰ تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
80 لیتر یعنی فقط 8 روز کاری 22 روز دیگه ازاد میل بفرمایید =گرونی
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۲۰:۲۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
ب دل مردم موند یه روز خبر خوشی ب مردم برسه
هی دادهی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۱۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
بنزین دو نرخی: سهمیه 60لیتر ماهانه 1000تومن مازاد بر آن لیتری 10هزار تومن بلکه کمی از ترافیک های بیخودی و تک سرنشین و آلودگی هوا کم بشود .
ضمنا از درآمد حاصل از این افزایش در سال اول صرف وارد کردن خودروهای جهت حمل و نقل عموی داخلی هیببرای کلان شهر ها و در سال های بعد برای توسعه بهداشت رایگان برای عموم و همینطور د سالهای بعد صرف گسترش خدمات عمومی و هیچ هزینه ای هم برای دولت ایجاد نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۰:۰۷ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
ای وای بازم تصمیمات جدید . تجربه نشون داده هر وقت بنا بر گرفتن تصمیم جدید شه گرونتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
هردم از این باغ برای می رسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
یکبار برای همیشه و بصورت ماندگار ،یک مشکل را حل کنید
و همه کالاها و محصولات مهم را رصد و کنترل کنید
کنترل سوخت با توجه به میزان و کارکرد موتورها و تن کیلومتر برای همه ماشینها و موتورهای بنزینی و دیزلی ،مشخص است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
هر کاری دلتون می خواد بکنید .
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۹:۲۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
هر طرحی زاییده فکر عده ای انسان آگاه و حداقل دلسوز بوده است
چرا طرحهای خوب را یک روز اجرا و یک روز متوقف میکنید چرا کارت سوخت را مدتی نابود و باز به چرخه می آورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
حقوق کارگران را هم اضافه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
باز چه خوابی برامون دیدن
Austria
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
هر ۶ ماه یکبار یه مسافرت میرفتیم اونم با پراید دلمون خوش بود، بنزین رو هم میخوان از ما بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
فقط گرانی برامون درست شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
توصیه به دولت ماکه آب ازسرمان گذشته دلارراچندروزدیگرگران بفروشیدوبدهی کارگران رابدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
فشار زیاد روی مردم هست و این مبحث سرگرمی جدید برای دولت و گرفتاری مضاعف برای مردم عزیز خواهد بود .
لطفا مسئولین محترم کمی مردمی تر !
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۱۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
چرا بجای کنترل مرز بنزین گرون بشه.همیشه راحت ترین راه بهترین نیست
United States of America
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
باید بررسی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
با این همه گرانی سوخت را هم گران کنند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۰۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
به نظر من بهترین راه مبارزه با قاچاق سوخت سهمیه بندی بنزین برحسب مسافت وحذف بنزین آزاد وکارت سوخت جایگاههایی سوخت است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۰۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
به نظر من بهترین راه مبارزه با قاچاق سوخت سهمیه بندی بنزین برحسب مسافت وحذف بنزین آزاد وکارت سوخت جایگاههایی سوخت است
Iran (Islamic Republic of)
بهشاد
۱۵:۳۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
اگر بنزین گران شود برای سرمایه دار هیچ اتفاقی نمی‌افتد فقط طناب تورم را گردن قشر ضعیف میندازه و هی فشار میده و صد برابر این گرانی بنزین رو در میاره فقط تنها راه مبارزه ؟ ارزش پول ملی را بالا ببریم و از سرمایه دار مالیات بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۵:۲۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
گران کردن بنزین تاثیری رو قاچاق سوخت نداره
قاچاق بنزین از زمانی که یادمونه بوده وهست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
چرا جلوی قاچاق مواد سوختی را نمیگیرید بجای هزینه کارت سوخت ،کارت سوخت خوبه ولی هزینه هم داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
تورا به خدا بنزین رو گران نکنید والله هستند کسانی که با مسافرکشی دارند خرج زندگی زن وبچه و اجاره خونه رو تهیه میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
با سلام. عدالت اجتماعی بیان می کند . که هر کس در جامعه ای درامد ماهانه اش کمتر از سقف تعیین شده توسط دولتشان باشد. از پرداخت مالیات معاف ،و شامل دریافت یارانه نقدی و غیر نقدی دولتشان می باشد .خوشبختانه الان اکثریت گردش مالی مردم با کارت بانکی است . و براحتی ذولت می تواند عدالت اجتماعی را اجرا کرد . یعنی براحتی می توان عدالت حضرت (ع) را در جامعه اجرا کرد . و یارانه را فقط به مستحق داد .دیگر دادن یارانه به ثروتمندان معنی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
چرا هروقت بخواهند بنزین رو گران کنند بهانه رانت و قاچاق و پولشویی ...رو وسط میارند. اونی که بخواهد قاچاق کند با چندین برابر این مبلغ هم قاچاق می کنه تاثیری نداره . فقط این مردم عادی هستند که با این وضعیت اقتصادی متضرر خواهند شد . بایستی یه راهکار اساسی پیشنهاد کنند نه اینکه همه رو با یه چوب بزنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
چرا هروقت بخواهند بنزین رو گران کنند بهانه رانت و قاچاق و پولشویی ...رو وسط میارند. اونی که بخواهد قاچاق کند با چندین برابر این مبلغ هم قاچاق می کنه تاثیری نداره . فقط این مردم عادی هستند که با این وضعیت اقتصادی متضرر خواهند شد . بایستی یه راهکار اساسی پیشنهاد کنند نه اینکه همه رو با یه چوب بزنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
تورم کنونی بسمون نیست باز بحث بنزین پیش بکشید دوباره تورم اضافه بشه آخه تا کجا بسه دیگه داریم منفجر میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
تورم کنونی بسمون نیست باز بحث بنزین پیش بکشید دوباره تورم اضافه بشه آخه تا کجا بسه دیگه داریم منفجر میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
مسولین اقتصادی کشورمیدونن که افزایش قیمت خودرو وسوخت،در وضعیت کنونی مساوی است با افزایش همه کالاوخدماتی که همین حالا هم در اوج قیمتهاهستند،
آخرین اخبار