فصل اول پژوهش‌های باستان‌شناسی مجموعه تاریخی دولتخانه صفوی با هدف خوانا سازی سازه‌های معماری و شناسایی اجزاء و عناصر تشکیل دهنده این مجموعه به پایان رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ محمدعلی حضرتی مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: فصل اول پژوهش‌های باستان‌شناسی و گمانه‌زنی در مجموعه تاریخی دولتخانه صفوی از تیرماه آغاز که در حیاط چوگان بخشی از سازه‌های معماری، پاشویه و حوض که احتمالا مربوط به اواخر دوره صفوی و دوره قاجار بود کشف شد.

حضرتی مجموعه دولتخانه صفوی را بزرگترین سایت مطالعات باستان شناسی در دل بافت تاریخی قزوین خواند و خاطرنشان کرد: با انجام مطالعات باستان‌شناسی در مجموعه تاریخی دولتخانه و تبدیل آن به سایت موزه، این امکان برای مردم و گردشگران ایجاد می‌شود تا در طول مسیر خود با گذشتن از چندین حیاط و محوطه از آثار و بقایای به‌جا مانده از دوره‌های مختلف (صفوی، افشاریه، زندیه و قاجاریه) بازدیدکنند.

مجموعه نفیس و باشکوه دولتخانه صفوی یادگار تختگاهی حکومت صفویه در قزوین است و به دلیل وجود آثار ارزشمندی، چون سردر عالی قاپو، کاخ موزه چهلستون، گرند هتل، مدرسه امید، مرکز اسناد، کتابخانه از برجسته‌ترین آثار تاریخی استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اتمام فصل اول پژوهش‌های باستان‌شناسی مجموعه تاریخی دولتخانه صفوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.