افزایش کشت گیاهان دارویی در گلوگاه

کشت گیاهان دارویی در گلوگاه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد افزایش داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، غلامرضا قنبری مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه گفت: امسال ۱۵ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت که نسبت به سال گذشته رشد ۵۰ درصدی داشته است.

وی درباره کشت گیاهان دارویی افزود: آویشن، گل گاوزبان، بابونه، زعفران، به لیمو، رزماری، بادرنجبویه، اسطوخودوس، مریم گلی، بومادران، گل محمدی، نعناع فلفلی، گزنه، کاسنی و گل همیشه بهار از جمله گیاهان دارویی است که در این شهرستان به زیر کشت می‌رود.

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه گفت: به منظور حفظ منابع پایه مانند خاک، جلوگیری از فرسایش خاک، ایجاد اشتغال پایدار، توسعه کشاورزی پایدار، افزایش درآمد خانوار روستایی، فراهم کردن بستری مناسب برای مهاجرت معکوس از شهر به روستا، توسعه کشت گیاهان دارویی که دارای ارزش افزوده از نظر اقتصادی است در برنامه جهاد کشاورزی قرار دارد.

قنبری با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی برای اشتغالزایی فارغ التحصیلان و کشاورزان فرصت‌های خوبی وجود دارد و گیاهان دارویی در بازار با اقبال عمومی زیادی مواجه است، بر اهمیت توسعه کشت گیاهان دارویی و جایگاه آن در اشتغالزایی و سلامت جامعه تاکید کرد.

انتهای پیام/ م

افزایش ۵۰ درصدی کشت گیاهان دارویی در گلوگاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار