کاهش ۴ ساله عمر هندی‌ها در پی آلودگی هوا

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، آلودگی هوا منجر به کاهش ۴ ساله عمر مردم هندوستان می‌شود.

کاهش ۴ ساله عمر هندی‌ها در پی آلودگی هوابه گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، آلودگی هوا منجر به کاهش ۴ ساله عمر مردم هندوستان می‌شود.

شاخص کیفیت زندگی در پی آلودگی هوا بیانگر آن است، مردم چین و هندوستان که بیش از ۳۶ درصد کل جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، با کاهش طول عمر در اثر آلودگی هوا مواجه هستند.

مؤسسه سیاست انرژی در دانشگاه شیکاگو روز دوشنبه گفت: «هند که به عنوان دومین کشور آلوده جهان شناخته می‌شود، آلودگی آن به حدی‌ست که نرخ امید به زندگی در میان مردم خود را با بیش از ۴ سال کاهش مواجه کرده است».

داده‌ها حکایت از آن دارد، از سال ۱۹۹۰ تاکنون آلودگی هوا در هند با بیش از ۶۹ درصد افزایش مواجه بوده است.

سازمان جهانی بهداشت، دهلی‌نو، پایتخت هندوستان را به عنوان آلوده‌ترین شهر جهان اعلام کرده است.

کاهش ۴ ساله عمر هندی‌ها در پی آلودگی هوا

کارشناسان تأکید می‌کنند، ایالت‌هایی مانند بیهار، اوتار پرادش و هاریانا که بیش از دیگر مناطق هندوستان آلوده هستند، با کاهش ۶ ساله نرخ امید به زندگی مواجه هستند.

محققان دانشگاه شیکاگو اعلام کردند: آلودگی هوا هر سال ۵۰۰ میلیارد دلار به اقتصاد هند ضرر می‌زند و این در حالیست که منجر به کاهش عمر بیش از یک میلیارد نفر از آن‌ها نیز می‌شود.

به گفته مقامات بهداشتی هند، آلودگی هوا باعث آسیب دائمی به ریه‌ها و مرگ بیش از ۲ میلیون نفر در سال در این کشور می‌شود؛ علاوه بر این، براساس این آمارها، آلودگی هوا پس از بیماری‌های قلبی، دومین عامل مرگ مردم هند است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار