اظهارات نماینده مجلس درباره شکایت رئیس فدراسیون والیبال به دیوان عدالت اداری

سخنگوی کمیته اقتصادی مجلس شورای اسلامی توضیحاتی در خصوص شکایت برخی مدیران بازنشسته به دیوان عدالت اداری برای بقا در سمت‌هایشان، ارائه کرد.

اظهارات نماینده مجلس درباره شکایت ضیایی به دیوان عدالت اداریبه گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا سعیدی، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها که این روزها در بسیاری از ارگان‌ها و همچنین در بدنه ورزش در حال اجرایی شدن است، اظهار داشت: بر مبنای تاکیدات مقام معظم رهبری و مطالبه جوانان نسل سوم تلاش بر این بود که نیروهای جوان بتوانند قبول مسئولیت کنند و تغییراتی در نظام اداری ایجاد شود. باید بپذیریم  به بدنه مدیریتی کشور به میزان زیادی فرسوده و پیر شده بود و ما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم که با این قانون بتوانیم خون جدیدی در بدنه مدیریتی کشور تزریق کنیم. این قانون بعد از یک سال تلاش به تصویب رسید و امیدواریم باعث خیر و برکت باشد.

او در خصوص تبصره‌هایی که برخی مدیران مانند احمد ضیایی رئیس فدراسیون والیبال به دنبال استفاده از آن هستند، گفت: بند «د» و «ه» این قانون  آمده است که برخی نفرات همچون استانداران، سفیران ، معاونین وزرا و هم‌ترازان آن‌ها نمی‌شود. تعداد هم ترازان خیلی زیاد بود. در این بین در بحث جانبازان و ایثارگران نیز اصلاحاتی انجام شد. در واقع تمام این تلاش ها در این راستا بود که نظام اداری کشور متحول شود.

سعیدی ادامه داد: ماده 5 این قانون شامل نهادها ، موسسات دولتی، شرکت‌های دولتی، نهادهای عمومی غیر دولتی است نیز می‌شود. در واقع فدراسیون‌های ورزشی در قانون مدیریت خدمات کشوری به نوعی دستگاه اجرایی تعریف می‌شوند.

این نماینده مجلس درباره دخالت فدراسیون‌های جهانی و ماجرای تعلیق احتمالی فدراسیون‌ها درباره این موضوع، تصریح کرد: ضمن اراداتی که به همه نفرات بازنشسته دارم، باید بگویم که در نهادهای بین المللی و منشور اساس نامه کمیته بین المللی المپیک یک عبارت حقوقی دارد که در آن آمده که فدراسیون های عضو و کمیته های ملی المپیک، در چارچوب قوانین آن کشور فعالیت می کنند. قانون اخیر مجلس نهادها را شامل نمی‌شود بلکه شامل نفرات است. در واقع این ارگان ها مانند فدراسیون ها و کمیته های ملی المپیک بخش عمده بودجه خود را در راستای توسعه ورزش از بودجه عمومی دریافت می‌کنند.

او در ادامه گفت: روسای فدراسیون‌ها نباید استعفای خود را به وزارت ورزش بدهند بلکه باید استعفای خود را به مجمع بدهند زیرا از طریق مجمع انتخاب شدند و انتصاب آن ها از طریق وزارت ورزش نبوده است. درباره این اتفاق مجمع تصمیم گیری می‌کند و من بعید می‌دانم که مجامع بخواهند از قانونی که وکلای مردم در خانه ملت تصویب کرده اند، سرپیچی کنند. در غیر این صورت تمام امکانات و بودجه‌های عمومی از آن‌ها گرفته خواهد شد.

سعیدی درباره شکایتی که ضیایی به دیوان عدالت اداری انجام داده و خواستار بقا در سمت ریاست فدراسیون است، گفت: به هر حال آنچه مطالبه مردم است این است که نفرات بازنشسته فضا را برای جوان تر ها باز کنند. ما در حال حاضر مشکل بزرگی در وضعیت اشتغال جوانان داریم. اگر پذیرش این قانون توسط برخی‌ها راحت تر باشد به نظر من بهتر است. دیوان عدالت اداری نزدیک به 70 مورد شکایت را این روزها بررسی کرده است. در نهایت دیوان عدالت اداری نیز بر مبنای قانون تصمیم گیری خواهد کرد. بهتر است این مدیران و مجامع به جای تلاش برای ماند در سمت های خود ، تجربیات خود را در اختیار جوان‌ترها قرار دهند.

سخنگوی کمیته اقتصادی مجلس در پایان گفت: امیدوارم دستاورد اجرای این قانون مثبت باشد و نفرات نسل سوم نیز بتوانند مطالبه خود را از خانه ملت بگیرند و علاوه بر این خون تازه‌ای در بدنه مدیریتی تزریق شود. مجمع عمومی در نهایت باید درباره این موضوع تعیین تکلیف کنند.

انتهای پیام/

سخنگوی کمیته اقتصادی مجلس درباره قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها گفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار