نرخ بیکاری در قزوین کمتر از میانگین کشور است

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: میانگین نرخ بیکاری در استان یک درصد کمتر از میانگین کشور است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار قزوین در جلسه کارگروه اشتغال گفت: نرخ بیکاری اعلام شده با یک کار علمی صورت گرفته در استان قزوین ۱۱ درصد و در کشور ۱۲ درصد گزارش شده که کمتر از میزان کشوری است هرچند آمار فصلی قابل استناد نیست، اما در کاهش نرخ بیکاری یک درصدی در ردیف ۸ استانی هستیم.

حبیبی افزود: قزوین در مرحله اول طرح اشتغال روستایی موفق عمل کرده است و، چون این تسهیلات سود کمی دارد با متقاضیان زیادی مواجه است و باید تخصیص‌ها ۱۰۰ درصدی باشد.

وی اضافه کرد: کسب مقام سوم کشوری در پرداخت وام روستایی بیانگر موفقیت استان در اجرای طرح‌های اشتغال در مناطق محروم است.

وی بیان کرد: ۵۰ درصد از مرحله دوم اعتبارات گرفته شده است که از مدیران انتظار داریم برای توزیع و اجرای مرحله بعدی با سرعت بیشتری آماده باشند.

معاون اقتصادی استانداری با اشاره به طرح مشاغل خانگی اظهارداشت: نرخ مشارکت در کشور ۴۰ درصد و در قزوین ۴۳ درصد است که بیانگر مثبت بودن روند کارهاست، اما درباره تسهیلات پرداختی نظارت‌ها مهم است و فرمانداران کنترل کنند تا وام‌ها به اشتعال و تولید منجر شود.

معاون اقتصادی استانداری تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد پرداخت تسهیلات کمتر از۵۰۰ میلیون تومان به هدف رسیده است و صنایع کوچک موفق بوده اند و در کمیته امداد و بهزیستی روند خوب است.

وی بیان کرد: طرح مهارت آموزی در محیط‌های واقعی کار از سوی دستگاه‌های اجرایی باید جدی گرفته شود و سازمان‌های صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی و دستگاه‌های زیربنایی لازم است با اداره آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین بیشتر همکاری کنند و تامین اجتماعی هم مشوق بیمه‌ای پیش بینی کند تا از طرح مهارت آموزی استاد و شاگردی استقبال شود.

انتهای پیام/

جلسه کارگروه اشتغال در قزوین

برچسب ها: بیکاری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار