آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد؛

وحدت بین شیعه و سنی تقویت یابد

مراجع تقلید شیعیان با اشاره به ضرورت تقویت هرچه بیشتر وحدت بین شیعیان و اهل سنت گفت: باید علمای اهل سنت و علمای شیعه اخبار را از یکدیگر سوال کنند نه از دشمن.

به گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی  در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با نقل حدیثی از پیامبر اکرم (ص) گفت: بر اساس این حدیث، کسی که خاری از سر راه عابران بردارد، خداوند گناهان گذشته و آینده او را می‌بخشد.

وی با بیان اینکه فرد خیر به خاطر انجام کار خیر توفیق توبه پیدا می‌کند، افزود: آیه «انا فتحنا فتحا مبینا» به معنای آن است که به پیامبر اکرم (ص) دشمنانش گناهانی را نسبت می‌دادند، و اگر آینده هم به همان نسبت پیش می‌رفت بازهم گناهانی نسبت می‌دادند، اما خداوند در سایه فتح مبین روشن کرد که اسلام حق است.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر حاصل شدن و قوی‌تر شدن وحدت میان مسلمین خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های حصول وحدت احترام گذاشتن به مقدسات یکدیگر است، راه دوم تکیه کردن بر مشترکات بوده و همچنین باید اخبار خودمان را از علمای خود سؤال کنیم.

وی در ادامه، با اشاره به پیش روی بودن هفته وحدت گفت: آیات و روایات بسیاری درباره وحدت داریم، کسی که اصلاح در میان مردم کند مانند جهاد در راه خدا هست، چراکه هر دو نتیجه‌اش عظمت اسلام و مسلمین بوده است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان تفاوت سیره اسلام ناب محمدی با روش‌هایی که دشمنان اسلام پیش‌گرفته‌اند، گفت: آمریکایی‌ها چه قدر اسلحه به عربستان سعودی می‌دهند و کودکان و زنان بی‌گناه را می‌کشد، امروز که دنیا مترقی شده چه جنایت‌هایی می‌کنند، بمب در مدرسه، بیمارستان و مجلس عروسی می‌اندازند، این‌ها برای آن بوده تا دروغ‌گویان را در دنیای امروز بشناسیم درحالی‌که پیامبر اکرم (ص) ۱۴۰۰ سال پیش درباره انجام کار خیر و خار از سر راه عابران صحبت کرده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی اضافه کرد: برخی از احادیث معجزه بوده و با در نظر گرفتن فضای جاهلیت عرب ملاحظه می‌کنیم که پیغمبر رحمت چنین برنامه‌هایی برای مردم آورده است، پیامبری که حتی راضی به بودن خاری در سر راه انسان‌ها نیست.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به دسیسه افکنی‌های دشمنان اسلام علیه مسلمانان گفت: الان رادیو‌های خارجی و فضا‌های مجازی مملو از دروغ درباره شیعه است چراکه کار رادیو‌های خارجی تفرقه و فساد است، قانون تفرقه بینداز و حکومت کن را در میان شیعه و سنی رواج داده و کار‌های خود را پیش ببرند.

وی افزود: هفته وحدت خوب بوده، اما باید راه وحدت را پیدا کنیم که از راهی برویم که به وحدت برسیم، باید بزرگان دو مذهب با یکدیگر تماس پیداکرده و هر چه به هم نزدیک‌تر باشند وحدت بیشتری پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/ت

رادیو‌های خارجی و فضا‌های مجازی مملو از دروغ درباره شیعه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.