ذوب طلا در دمای عادی ممکن شد

گروهی از محققان راهی برای ذوب طلا در دمای عادی محیط با استفاده از ایجاد یک میدان الکتریکی و یک میکروسکوپ الکترونی یافته اند.

ذوب طلا در دمای عادی ممکن شدبه گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ذوب کردن طلا برای تولید انواع جواهرآلات یکی از چالش‌های مهم است، زیرا برای این کار معمولا به دمایی بیش از ۱۰۶۴ درجه سانتیگراد نیاز است، اما یک روش جدید ذوب کردن طلا را ساده‌تر کرده است.

گروهی از محققان راهی برای ذوب طلا در دمای عادی محیط با استفاده از ایجاد یک میدان الکتریکی و یک میکروسکوپ الکترونی یافته اند.

برای ذوب شدن یک ماده و تبدیل آن به مایع باید پیوند‌های بین مولکول‌ها شکسته شود و آن‌ها بتوانند آزادانه حرکت کنند. برای تسهیل فرایند ذوب شدن می‌توان از فشار هم کمک گرفت. حالا دانشمندان با ترکیبی از این دو روش و همین طور کمک گرفتن از یک میدان مغناطیسی و قرار دادن مقدار کمی طلا در زیر میکروسکوپ الکترونیکی شاهد ذوب شدن طلا بوده اند. کمک گرفتن از قدرت میدان مغناطیسی هم فرایند ذوب شدن طلا را تسریع کرده است.

استفاده از میدان مغناطیسی اتم‌های لایه‌های بالایی طلا را به شدت تکان داده و رها می‌سازد و موجب ذوب شدن آن در دمای عادی اتاق می‌شود. این تغییرات به راحتی قابل معکوس کردن هم هست و با خاموش کردن میدان الکتریکی می‌توان طلا را دوباره جامد کرد.

کشف یادشده دانشمندان را بسیار هیجان زده کرده و ان‌ها امیدوارند با تکمیل آن بتوانند از این روش برای تولید ترانزیستورها، کاتالیست‌ها و حسگر‌های پیشرفته استفاده کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار