پرواز‌های چارتری حذف/پرواز‌های خارجی از سر گرفته شود

عضو شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: با هدف کاهش قیمت بلیت هواپیما، پرواز‌های چارتری فرودگاه بوشهر باید حذف و پرواز‌های خارجی از سر گرفته شود.

پرواز‌های خارجی فرودگاه بوشهر از سر گرفته شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالخالق برزگرزاده روز چهارشنبه درنشست اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر با مدیرکل فرودگاه‌های این استان افزود: در پرواز‌های چارتری شهروندان در صورت تغییر در بلیت به پول  پرداختی خود نمی‌رسند که این امر سبب ضرر مردم شده است.

وی ادامه داد: قیمت بلیت‌های پروازی در بوشهر در مقایسه‌ها برخی استان‌های همجوار بالا است که در این زمینه پیگیری برای کاهش قیمت‌ها ضروری است.

برزگر زاده بیان کرد: شهروندان بوشهر برای سفر به تهران با توجه به زمان انجام پرواز‌ها نیمی از روز کاری خود را از دست می‌دهند که انتظار می‌رود با برقراری پرواز بوشهر - تهران در ساعت اولیه صبح وقت کمتری از آن‌ها هدر رود.

وی عنوان کرد: بین المللی بودن فرودگاه بوشهر تنها منحصر به زمان برگزاری حج تمتع شده که انتظار می‌رود با پیش بینی تدابیر لازم در سایر ماه‌ها نیز فعالیت بین المللی فرودگاه انجام گیرد.

برزگرزاده یادآورشد: با توجه به شمار قابل توجه نشریات مکتوب در بوشهر شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند از این ظرفیت برای مسیر‌های پروازی بوشهر استفاده کنند.

وی گفت: این اقدام بدون شک می‌تواند در زمینه رونق اقتصاد مطبوعات نقش چشمگیری ایفا کند.

برزگرزاده در ارتباط با فرودگاه گناوه بیان کرد: این فرودگاه تنها یک تابلو دارد که با توجه به ظرفیت شهرستان گناوه انتظار می‌رود برای احداث فرودگاه آن برنامه ریزی شود.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر بوشهرگفت: شرکت‌های هواپیمایی مستقر در فرودگاه بوشهر حق و حقوق قانونی شهرداری بوشهر را پرداخت نمی‌کنند که در این ارتباط انتظار پیگیری از مدیرکل فردگاه‌های استان بوشهر داریم.

اکبر توسلی افزود: با توجه به اینکه شرکت‌های هواپیمایی بلیت خود را بصورت تمام و کمال از شهروندان دریافت کرده اند باید نسبت به پرداخت حق قانونی شهروندان نیز اهتمام جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: تسهیل سازی تردد‌ها در بوشهر بخشی از آن‌ها از جمله احداث راست گرد سه راهی امام رضا (ع) و بخشی از مسیر کم عرض میدان هوایی تا میدان انتظار در محدوده فرودگاه است که در صورت آزادسازی زمین توسط آن‌ها و تعریض محور، بخش قابل توجهی از ترافیک مسیر ساحلی بوشهر برداشته می‌شود.

توسلی بیان کرد: مسیر پروازی دوبی - بوشهر و بالعکس نیز در گذشته با استقبال خوبی همراه بود که باید نسبت به راه اندازی مجدد آن اقدام شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر بوشهر گفت: شرکت هواپیمایی ماهان در مقطعی آمادگی خود را برای خدمت رسانی در بوشهر اعلام کرده که انتظار داریم ساز و کار فعالیت آن‌ها در این شهر فراهم شود.

پویا دولابی افزود: با توجه به کیفیت خدمات شرکت ماهان فعال شدن آن در بوشهر خدمتی ارزنده برای شهروندان است.

وی تصریح کرد: در بحث زیبا سازی فرودگاه بوشهر نیز انتظار می‌رود ساماندهی مطلوبی صورت گیرد.

دیگر عضو شورای شهر بوشهر گفت: کاهش شدید مسافر در بوشهر همزمان با شوک قیمتی ناشی از افزایش نرخ ارز صورت گرفت.

کیوان هاشم زاده افزود: با توجه به کاهش این شوک اقتصادی باید زمینه سازی برای از سرگیری پرواز‌های خارجی در بوشهر فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: نبود پرواز خارجی باعث شده تا سرمایه گذاران حوزه خلیج فارس نیز به دلیل نبود خط پرواز قادر به سفر مستقیم بوشهر نباشند و در نهایت قید این مهم را بزنند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر گفت: ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث فرودگاه آموزشی تفریحی گناوه این استان تامین شده است.

کمال دهقان منشادی افزود: با توجه به تجاری و گردشگر پذیر بودن شهرستان گناوه راه اندازی این فرودگاه با هدف آموزشی تفریحی دیده شده است.

وی عنوان کرد: پیش بینی شده با احداث دیوار فرودگاه و سایر کار‌های زیرساخت زمینه واگذاری آن به بخش خصوصی فراهم شود.

دهقان منشادی ادامه داد: طرح احداث فرودگاه جدید بوشهر در محدوده‌ای به مساحت چهارهزار و ۲۵۰ هکتار (حدفاصل چغادک - احمدی) در این استان تصویب شده و اکنون در انتظار تصویب نهایی در کمیته مستندسازی فرودگاه‌های کشور است.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن این فرودگاه در همجواری دریا و بزرگراه و احداث راه آهن در آینده امکان حمل و نقل ترکیبی در این فرودگاه فراهم می‌شود.

دهقان منشادی تاکید کرد: طرح جامع ۲۰ ساله فرودگاه بوشهر نیز تصویب و ابلاغ شده که این مهم در سه بازه زمانی ۱۰، ۱۵ و ۲۰ ساله تقسیم بندی شده است.

وی گفت: در قالب این طرح جامع ویژه برنامه‌های مختلفی در سطح فرودگاه اجرایی می‌شود.

دهقان منشادی با اشاره به تعیین مالکیت زمین‌های شمال فرودگاه بوشهر (مقابل پارک صدف) بیان کرد: در صورت وجود سرمایه گذار برای سرمایه گذاری زمین مورد نیاز وی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: در ارتباط با آزادسازی زمین‌های اطراف فرودگاه برای تعریض محور‌های اطراف فرودگاه چنانچه زمین (مثلتی شکل ابتدای خیابان امام رضا از سه راه فرودگاه) متعلق به فرودگاه توسط شهرداری آزاد سازی شود امکان تصمیم گیری برای تعریض مسیر‌های شهر از طریق آزادسازی زمین فرودگاه وجود دارد.

دهقان منشادی تصریح کرد: با توجه به واقع شدن زمین‌های یاد شده در محدوده فرودگاه سرمایه گذار باید برای طرح‌های غیر آپارتمانی و کم ارتفاع ورود داشته باشد.

وی در ارتباط با وضعیت شرکت‌های هواپیمایی فعال در بوشهرگفت: با رایزنی‌های صورت گرفته در سال ۱۳۹۶ شمار شرکت‌های هواپیمایی فعال در بوشهر از ۵ به ۸ شرکت افزایش یافته است.

دهقان منشادی افزود: در سال ۹۶ در ارتباط با شمار مسافر و پرواز‌ها نیز در مقایسه با سال ۱۳۹۵ به ترتیب شاهد رشد ۲۳ و ۲۸ درصدی بودیم.

مدیرکل فرودگاه استان بوشهر در ارتباط با لغو پرواز‌های بین المللی در بوشهر خاطرنسان کرد: از مجموع فرودگاه‌های کشور ۳۰ فرودگاه پرواز بین المللی داشتند که به دلیل کمبود مسافر در ۱۲ فرودگاه کشور از جمله بوشهر پرواز‌های بین المللی لغو شده و در مابقی فرودگاه‌ها پروازی‌های خارجی با کاهش ۶۰ درصدی روبرو شده است.

وی گفت: با این حال در صورت مهیا بودن مسافر و پر شدن ۷۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت‌ها شرکت‌های هواپیمایی راغب به راه اندازی مجدد پرواز‌های بین المللی بوشهر هستند.

دهقان منشادی در ارتباط با پرواز‌های چارتری بوشهر گفت: اکنون در مسیر بوشهر- تهران به عنوان یکی از پرتردد‌ترین مسیر‌های استفاده بوشهری‌ها تنها شرکت قشم ایر بلیت چارتری می‌فروشد.

وی یادآور شد: در ارتباط با شهر‌های زیارتی و تفریحی مانند مشهد و کیش نیز سیاست بر عرضه بلیت بصورت چارتری است، زیرا این گونه فروش به سود و مسافران است و هزینه کمتری بر آن‌ها تحمیل می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر در ارتباط با لغو پرواز‌های بوشهر گفت: با نصب دستگاه کمک ناوبری و تامین تجهیزات جانبی آن در سال گذشته در چند مدت اخیر پروازی بخاطر کاهش دید لغو نشده است.

وی افزود: در جریان بارندگی‌ها اندک پرواز‌های لغو شدن نیز دلیل آن رعد و برق بوده است.

دهقان منشادی در ارتباط با ساخت و ساز‌های مسکونی اطراف فرودگاه بوشهر بیان کرد: مالکان برای شروع کار از شهرداری استعلام می‌گیرند، ولی در حین کار ارتفاع قانونی حریم فرودگاه را رعایت نکرده و با پرداخت میزان جریمه مشخصی از تخلف آن‌ها چشم پوشی می‌شود.

وی افزود: چنین تخلفی خطر تعطیل و یا محدود شدن فرودگاه بوشهر را فراهم می‌کند از این رو انتظار داریم شهرداری بوشهر نظارت جدی تری بر ساخت و ساز‌های اطراف فرودگاه اعمال کند.

دهقان منشادی عنوان کرد: در بحث زیبا سازی و ساماندهی مجموعه فرودگاه پرواز‌های داخلی نیز ۱۵ میلیارد ریال اعتبار تصویب شده که بزودی ساماندهی منظر این مجموعه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/م

پروازهای چاتری فرودگاه بوشهر حذف شود

برچسب ها: فرودگاه ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.