معرفی موزه/ ۱۶۸

موزه‌ای خوشمزه در ایتالیا + تصاویر

حتماً همه شما با نام بستنی آشنا هستید و مزه انواع و اقسام آن را چشیده‌اید؛ اما ...

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حتماً همه شما با نام بستنی آشنا هستید و مزه انواع و اقسام آن را چشیده‌اید؛ اما شاید هرگز تصور نمی‌کردید که ممکن است با بازدید از یک موزه که گویای بخش‌هایی از تاریخ است به دنیای خوشمزه بستنی‌ها پای بگذارید.

بستنی یکی از شیرین‌ترین و خوشمزه‌ترین خوراکی‌های دنیاست و وقتی نامش به واسطه موزه با تاریخ گره می‌خورد، شیرین‌تر هم می‌شود.

موزه‌ای خوشمزه در ایتالیا

موزه‌ای خوشمزه در ایتالیا

امروز می‌خواهیم شما را با موزه بستنی شهر بولونیا آشنا کنیم. این موزه که در کشور ایتالیا قرار گرفته، در سال ۲۰۱۲ در فضایی با مساحت بالغ بر ۱۰۰۰ متر مربع تأسیس شده است. موزه بستنی بلونیا مکان مناسبی برای به نمایش گذاشتن دستگاه قدیمی تهیه بستنی‌های مخصوص ایتالیایی بنام «ژلاتو» است. در اصل در زبان ایتالیایی به بستنی ژلاتو می‌گویند.

موزه‌ای خوشمزه در ایتالیا

موزه‌ای خوشمزه در ایتالیا

شایان ذکر است؛ قدمت برخی از دستگاه‌های تهیه بستنی که در موزه بستنی به نمایش گذاشته شده‌اند به قرن هفدهم میلادی می‌رسد. افرادی که از موزه بستنی بولونیا بازدید می‌کنند با تاریخچه ساخت بستنی در ایتالیا هم آشنا می‌شوند. در موزه بستنی بولونیا می‌توان طعم مختلف بستنی را امتحان کرد؛ البته این موزه تنها موزه‌ای نیست که طعم شیرین بستنی را با تاریخ گره زده است. یکی از موزه‌های لس آنجلس نیز با نام موزه بستنی شناخته می‌شود. بازدیدکنندگان این موزه می‌توانند با بستنی همسفر شوند و سفر تجربی بستنی را مرور کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: موزه ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار