چهارمین کانون سلامت محله در محل فرهنگسرای کوثر واقع در ۲۲ بهمن راه اندازی شد

چهارمین کانون سلامت شهر کرمانشاه با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و شورای شهر در محله ۲۲ بهمن افتتاح شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، منصوری، معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه وزارت بهداشت تنها متولی ۲۵ درصد از بحث سلامت جامعه است، گفت : ۷۵ درصد از مسائل حوزه سلامت همانند سلامت اجتماعی از کنترل وزارت بهداشت خارج بوده و سایر نهاد‌ها و ارگان‌های اجتماعی در آن دخیل هستند.

وی راه‌اندازی کانون سلامت محله به منظور مشارکت سایر دستگاه‌ها در بحث ارتقاء سلامت اجتماعی را از جمله برنامه‌های معاونت اجتماعی وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت : طبق این برنامه تاکنون سه کانون سلامت در سطح استان کرمانشاه با همکاری شهرداری، شورای شهر و دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی شده است.

منصوری خاطرنشان کرد : در کانون‌های سلامت محله تلاش می‌شود تا با جذب مشارکت مردمی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء سطح سلامت اجتماعی، معنوی و روانی جامعه قدم‌هایی برداریم.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه خدمت باید با مردم و برای مردم باشد، گفت : مردم در بطن مشکلات جامعه هستند، لذا برای تصمیم گیری بهتر در رفع مشکلات حوزه سلامت اجتماعی باید مشارکت آن‌ها را داشته باشیم و نقش ایفا کنند.

مهدی عبدالمالکی رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه نیز سلامت و امنیت را از اصلی‌ترین نیاز‌های هر جامعه عنوان کرد و گفت : در این راستا طبق تعامل شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی کانون‌های سلامت محله را در فرهنگسرا‌های استان راه اندازی خواهیم کرد تا با برگزاری کلاس‌ها و برنامه‌های مختلف به افزایش سطح سلامت جامعه کمک کنیم.

وی افزود : هدف مدیریت شهری کرمانشاه ایجاد شرایطی است که به افزایش نشاط اجتماعی با مشارکت شهروندان بیانجامد.

 

 

انتهای پیام/د

۷۵ درصد از مسائل حوزه سلامت همانند سلامت اجتماعی از کنترل وزارت بهداشت خارج بوده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.