رونمایی از بزرگترین دف جهان در پاوه

به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و هفته وحدت طی مراسمی از بزرگترین دف جهان روز چهارشنبه در شهر پاوه رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، در مراسم جشن که با حضور عاشقان رسول الله (ص) در فضایی عارفانه و عاشقانه برگزار شد، از بزرگترین دف جهان به ابعاد ۲.۲ و وزن ۱۰۰ کیلوگرم از جنس آلومینیوم در میدان دف شهر پاوه رونمایی شد.

در این مراسم همزمان با رونمایی از این دف، ۳۰۰ نفر از نوازندگان خانه دف پاوه در فضایی معنوی به دف نوازی و سرودن اشعار عارفانه در وصف پیامبر گرامی اسلام (ص) پرداختند.

شهردار پاوه در این مراسم با اشاره به اینکه پاوه از دیرباز مهد عرفا و دف نوازی بوده گفت : با تلاش شبانه روزی خانه دف و همراهی و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر پاوه موفق شدیم این شهر را به عنوان مرکز دف کشور مطرح کنیم.

علی محمد میری در خصوص اینکه چرا این میدان را برای نصب المان دف انتخاب کرده اند، گفت : چون این میدان در مسیر تردد زائران ۲ مکان مذهبی سید عبید الله مشهور به کوسه هجیج و سلطان اسحاق قرار دارد.

شهردار پاوه افزود : زائرانی که از این مسیر تردد می‌کنند متوجه خواهند شد که پاوه مهد دف در جهان است.

فرماندار پاوه نیز با تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) وهفته وحدت گفت : عموما امروزه ما دف را به عنوان ساز مذهبی و عرفانی می‌شناسیم.

پرویز ایده پور افزود : دف نماد عرفان در اورامانات و التزام بخش آوا‌ها و نوا‌های عرفانی مردم این دیار بوده و هست و از افتخارات مردم این منطقه است که بیشتر امور زندگی و آیین‌های خودشان را براساس این ساز تنظیم می‌کنند.

وی افزود : امروز هم به افتخار تأثیرات مثبتی که دف در آئین و رفتار این مردم داشته است در میدان دف المان بزرگترین دف جهان رونمایی شد.

مسئول خانه دف پاوه نیز با بیان اینکه پاوه تنها شهری در کشور است که خانه دف دارد، افزود: به عقیده بسیاری از مورخان کردستان و بخصوص پاوه و اورامانات مهد دف جهان است و ریشه آن در خانقاه‌ها و تکایا است.

شعیب بهرامی افزود: خانه دف پاوه با پیشنهاد ساخت و نصب المان بزرگترین دف در میدانی به همین نام به شهرداری و شورای اسلامی شهر پاوه با همراهی و موافقت این عزیزان روبرو شدیم.

وی گفت: پس از موافقت تلاش برای ساخت دف را در شهر سنندج آغاز کردیم و دف توسط فردی به نام استاد حیدر محمدی در ابعاد ۲.۲ و وزن ۱۰۰ کیلوگرم از جنس آلومینیوم ساخته شد و در سالروز تولد پیامبر نور و رحمت و هفته وحدت از آن رونمایی شد.

 

 

انتهای پیام/د

پاوه مهد دف در جهان

 

برچسب ها: اخارفرهنگی ، رونمایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار