دریانورد:

مردم هیچگاه مشابه وضعیت بد اقتصادی امروز را به خاطر ندارند

نماینده مردم هرمزگان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به سختی دوران دفاع مقدس گفت: علی رغم تجربه آن دوران هیچگاه مردم مشابه وضعیت بد اقتصادی امروز را به خاطر ندارند.

مردم هیچگاه مشابه وضعیت بد اقتصادی امروز را به خاطر ندارندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید یعقوب دریانورد نماینده مردم هرمزگان در شورای عالی استان‌ها در یازدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که امروز(پنجشنبه یکم آذرماه) در ساختمان قدیم مجلس برگزار شد، اظهار کرد: هدف از تشکیل شورای عالی استان‌ها، جامع عمل پوشاندن به اهداف قانون اساسی کشور و بررسی مشکلات استان‌های کشور و پیگیری معضل‌های آن در قالب طرح‌ها است.

وی با تأکید بر التزام رعایت قانون افزود: نکته مهم و درخور تأمل، وسعت دید و مسئولیت پذیری در قبال میهن است.

عضو شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه کرمانشاه هنوز از لرزه‌های یک سال پیش ویران است، تصریح کرد: اگر کم‌آبی، ریزگرد، طوفان شن و خشکسالی سایه‌اش را از سر استان سیستان و بلوچستان برنمی‌دارد و علی‌رغم اینکه حدود 30 درصد از مناطق گردشگری ایران متعلق به فارس است، اما این استان بیشترین نرخ بیکاری را دارد، به این علت است که ما نظر همت خود را به تمام آن ندوخته‌ایم و همه جزیره‌وار به دنبال مسکنی برای دردهای منطقه خود هستیم.

دریانورد تصریح کرد: اگر ایران، ایران شد، دلیلش همبستگی بین اقوام و قبایل مختلف است و اگر به دنبال حل مشکل هستیم، باید به صورت یکپارچه به دنبال آن باشیم.

نماینده مردم هرمزگان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه هرمزگان نمایه کوچکی از ایران است، گفت:‌ در این استان کرد، ترک، لر، فارس، گیلکی، مازنی، خراسانی، بلوچ، عرب و سایر اقوام ایرانی سکونت و زندگی می‌کنند و در سایه مدیریت جهادی استاندارد، هرمزگان مسیر پیشرفت را طی می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه دولت تدبیر و امید مانند دیگر دولت‌ها خالی از اشکال نیست و باید مورد انتقاد قرار بگیرد، افزود: من قصد دارم در این فرصت نقد‌هایی را به دولت وارد کنم.

دریانورد ادامه داد: مردم هنوز دوران دفاع مقدس را به خاطر دارند، اما هیچگاه مشابه وضعیت اقتصادی امروز را بخاطر ندارند، چنانچه در این چند ماه گذشته بی‌ثباتی نرخ ارز و سوءمدیریت‌های اقتصادی مشکلات زیادی را بر سر مردم آورد و تمام دستاورد یک هموطن که با سال‌ها تلاش به دست آمده بود، به یکباره از بین رفت و در این بین تنها دلالان بودند که جیب‌های خود را پر کردند و بیشتر از قبل کسر منفعت کردند.

نماینده مردم هرمزگان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: فقدان تدبیر در خصوص ایجاد بازارچه‌های مرزی، توسعه نامتوازن اقتصادی در مناطق مرزی، بی‌تدبیری در بخش کشاورزی، نبود اشتغال پایدار و دلایل دیگر موجب شد تا شاهد پدیده کولبری باشیم و علی‌رغم تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر رسیدگی به وضعیت معیشت کولبران، هنوز تمهیدی برای آنان اندیشیده نشده است.

دریانورد با بیان اینکه منطقه آزاد باید محلی برای تسهیل مبادلات تجاری زمینه‌ساز صادرات و همچنین مکان مطمئنی برای سرمایه‌گذاران خارجی باشد که در آن زیرساخت‌ها آماده شده باشد، گفت: علی‌رغم گذشت بیش از 20 سال از ایجاد منطقه آزاد قشم، هنوز آنگونه که شایسته منطقه آزاد باشد، زیرساختی در خصوص سرمایه‌گذاری خارجی وجود ندارد و علاوه بر این هنوز تغییر چندانی در زیرساخت‌های شهری ایجاد نشده و سد راهی برای نهاد حاکمیتی از جمله فرمانداری و شهرداری شده و با دخالت در اموری که مربوط به این نهادهاست، خدمت‌رسانی با مشکل روبرو شده است.

وی با تاکید بر اینکه هنوز هیچگونه اقدامی به منظور جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه و تالاب‌ها و شور شدن کارون به عمل نیامده است، تصریح کرد: بیشتر این مشکلات ناشی از سوء مدیریت و عدم به کارگیری نیروهای شایسته است و تقاضای من از دولت این است که از نیروهای شایسته و متخصص استفاده کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار