پرداخت بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تسهیلات اشتغال روستایی

مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری قزوین گفت: امسال هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه اشتغال روستایی پرداخت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حسین زکی زاده مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری در مراسم افتتاح از واحد تولیدی بسته بندی، فرآوری و روغن کشی زیتون تعاونی دهیاری‌های طارم سفلی گفت: امسال هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک کشاورزی، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید استان در حوزه اشتغال روستایی پرداخت شده است.

زکی زاده هدف از ارایه تسهیلات روستایی را توجیه اقتصادی طرح‌های مورد نظر دانست و یادآور شد: در غیر این صورت پس از مدتی وام‌های پرداختی دچار استمهال و شکست می‌شوند و از این رو سخت گیری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، کمک به واحد‌های اقتصادی است.

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین هم در این مراسم گفت: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز طی تفاهم نامه خود با پست بانک برخی تسهیلات ارزان قیمت را با ضمانت‌های راحت برای طرح‌های تولیدی و اقتصادی تعاونی دهیاری‌ها ارایه داد که در این میان سال گذشته ۵ واحد، شامل چهار تعاونی دهیاری و یک شرکت تعاونی روستایی به میزان ۲۱ میلیارد ریال از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

نجفی خاطرنشان کرد: امسال و در ادامه ارایه همان تسهیلات تاکنون چهار طرح از قزوین معرفی شده که یکی از آن‌ها تکمیل زنجیره ارزش و بازاراچه فروش برای تعاونی‌ها با تسهیلات ۴۰ میلیارد ریالی بخش طارم سفلی بوده است.

وی یادآور شد: در صورت تصویب تسهیلات یاد شده بسیاری از درآمد‌های حاصل از فعالیت این بازارچه می‌تواند کمبود‌های واحد تعاونی دهیاری‌ها در منطقه را جبران کند.

نجفی با تاکید بر ایجاد منابع درآمدی پایدار برای دهیاری ها، خاطرنشان کرد: اعتبارات دهیاری‌ها امسال در وضعیت خوبی نیست، اما در صورت ایجاد منابع درآمدی و توانمندسازی دهیاری ها، حتی اگر روزی تمام اعتبارات ارزش افزوده آن‌ها هم قطع شود درآمد‌های پایدار یاد شده برای رونق روستا‌ها نیز کافی خواهد بود.

برای بهره برداری از طرح تولیدی بسته بندی، فرآوری و روغن کشی زیتون طارم سفلی ضمن تخصیص هشت میلیارد ریال تسهیلات پرداختی، ۲۰ فرصت شغلی نیز در منطقه ایجاد شده است.

انتهای پیام/

افتتاح واحد تولیدی بسته بندی، فرآوری و روغن کشی زیتون در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار