معاون برنامه ریزی بیمه سلامت ایران:

کاهش بدهی بیمه سلامت در بخش های دولتی و خصوصی

معاون برنامه ریزی بیمه سلامت ایران گفت: میانگین پرداخت بدهی‌های بیمه سلامت در بخش دولتی حوزه درمان از ۱۱ ماه به ۳ ماه کاهش یافته است و این مدت برای پرداخت بدهی‌ها به بخش خصوصی به ۶ ماه کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ، رامزی معاون برنامه ریزی بیمه سلامت ایران امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل بیمه سلامت فارس گفت: ۴۲ میلیون نفر از مردم کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی تصریح کرد: ۸۵ درصد از آن‌ها برابر با ۳۴ میلیون نفر اقشار جامعه شامل روستاییان، محرومان و بیمه‌های همگنی است و همین موضوع مسئولیت ما را بسیار سنگین می‌کند.

رامزی ادامه داد: میانگین پرداخت بدهی‌های بیمه سلامت در بخش دولتی حوزه درمان از ۱۱ ماه به ۳ ماه کاهش یافته است و این مدت برای پرداخت بدهی‌ها به بخش خصوصی به ۶ ماه کاهش یافته است.

رامزی بیان کرد: با تاکید مقام معظم رهبری، ۵۰۰ میلیون یورو از محل منابع صندوق توسعه برای حل مشکلات بیمه سلامت اختصاص یافته است.

وی اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال گام‌های موثر و خوبی به منظور پرداخت بدهی‌های موسسات برداشته شود.

رامزی اضافه کرد: میانگین مدت زمان پرداخت بدهی بیمه سلامت به بخش خصوصی در حوزه دارویی در سال ۹۶ از ۵ تا ۶ ماه به یک ماه کاهش یافته است.

وی گفت: این بدهی به بخش دولتی و دانشگاهی بر اساس اسناد ابتدای امسال تا پایان مهر ماه در سال ۹۷ تا مردادماه و در حوزه خصوصی تا تیرماه پرداخت شده است.

معاون برنامه ریزی بیمه سلامت ایران ضمن تشکر از تلاش‌های فرخی لاریجانی مدیر کل پیشین بیمه سلامت فارس، تصریح کرد: فرهاد لطفی مدیر کل جدید بیمه سلامت فارس از جامعه دانشگاهی و استادیار و مدیر کل بودجه دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده است.

رامزی با بیان اینکه تعداد موسسات همکار با بیمه سلامت در استان فارس ۵ هزار و ۵۰۰ موسسه است، ادامه داد: تعداد ۲۴۴ نفر پرسنل بیمه سلامت در استان به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

معاون بیمه سلامت ایران با اشاره به هفته بسیج، افزود: کشور از سوی برخی کشور‌ها در تنگنا قرار دارد و برای عبور از بحران کنونی، ترویج فرهنگ بسیج، کمک بزرگی به بیمه سلامت است.

علی بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از فرخی لاریجانی رئیس پیشین بیمه سلامت فارس، برای همکاری با لطفی رئیس جدید بیمه سلامت فارس اعلام آمادگی کرد.

وی اضافه کرد: بیمه سلامت، و علوم پزشکی تلفیقی از یکدیگر هستند و جدایی آن‌ها از یکدیگر امکان پذیر نیست و همگی باید با کمک و تلاش یکدیگر کار‌ها را به سرانجام برسانند.

علی بهادر تصریح کرد: امروز خدمات بیمه بر اساس استاندارد و علمی شدن است و رسیدن به چنین خدماتی با کمک یکدیگر امکانپذیر است.

در این مراسم از تلاش‌های فرخی لاریجانی رئیس پیشین بیمه سلامت فارس تقدیر و فرهاد لطفی به عنوان رئیس جدید بیمه سلامت استان فارس منصوب شد.

انتهای پیام/چ

صحبت های معاون برنامه ریزی بیمه سلامت ایران در شیراز

 

برچسب ها: بیمه ، بیمه سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.