معاون استاندار اردبیل؛

ماده ۱۰۰شهرداری ها را با مشکل مواجه کرده است/نظارت شهرداری بر ساخت و سازها مناسب نیست

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: بیشتر تخلفات ساخت و ساز به منظور تسهیل در کمیسیون ماده 100 اتفاق می افتد و این ماده برای شهرداری های مشکل ساز شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز ندایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در جلسه آموزشی اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ اظهار کرد: بیش از ۲۵۰ نفر در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها برای نظارت و قضاوت ساخت و ساز غیر مجاز درگیر هستند.

وی با بیان اینکه ساخت و سازهای شهری در اردبیل از مسیر اصلی خارج شده است افزود: در۶ ماهه اول سال جاری ۱۴۰۰پروانه ساختمانی صادر شده و  هزار و 344 پرونده کمیسیون ۱۰۰در شهرداری تشکیل شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: نظارت شهرداری بر ساخت و سازهای غیرمجاز مناسب نبوده و بیش از ۹۵درصد ساخت و سازها خارج از عرف شهرداری ها صورت می گیرد.

ندایی ادامه داد: با چشم پوشی کامل ساخت و ساز بدون نظارت در سطح شهر انجام می شود و بعد از اتمام به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده شده و تصمیم جریمه و یا تخریب در این کمیسیون گرفته می شود.

وی آمار حکم تخریب ساختمان های بنا شده را ۲۷۵مورد اعلام کرد و گفت: باید این مسایل در سطح شهر توسط متولیان امر آسیب شناسی شود که چرا قبل از اقدام و ساخت و ساز با خاطیان موضوع برخورد نمی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: اکثر پرونده ها با جریمه اندک حل و فصل می شود در حالی که هر ساختمانی برخلاف اصول شهرسازی و پروانه صادر شده ساخته شود باید تخریب صورت گیرد.

ندایی از همه مدیران مرتبط و کارشناسان خواست علاوه بر دقت در صدور پروانه و اجرای عملیات ساخت و ساز؛ در رسیدگی به تخلفات ضمن رعایت حقوق شهروندان از تضییع حقوق عمومی پیشگیری نمایند.

در این جلسه رییس کل دادگستری استان اردبیل نقش قضات را برای سر و سامان دادن ساخت و ساز غیر مجاز تشریح کرد.

انتهای پیام/ح

بیش از ۹۵درصد ساخت و سازها خارج از عرف شهرداری ها صورت می گیرد

برچسب ها: شهرداری ، ساخت و ساز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.