در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

دغدغه بی پولی زنان کارگر و سرپرست خانوار در «روزمرگی»

لیلی عاج کارگردان«روزمرگی» گفت: این نمایش زندگی به زندگی چهار خانم سرپرست خانوار با مشکلات مالی می پردازد.

لیلی عاج کارگردان و نویسنده نمایش «روزمرگی» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نمایشنامه «روزمرگی» گفت: این نمایش در واقع ادامه همه کارهایی است که همیشه انجام می دهم، ولی این بار مشخصا روی زنان کارگر کار کردم چرا که من همیشه بر روی نمایشنامه هایی با محوریت کارگرها کار می کنم.

وی در خصوص داستان این نمایش بیان کرد: نمایش «روزمرگی» زندگیِ چهار خانم است که سرپرست خانوار هستند و مشکلاتی دارند که هر کدام برای یک پرونده و گره بازنشده به تهران آمده‌اند. یکی از آنها از یکی از روستاهای سرپل ذهاب که خانه اش خراب شده، آمده دیگری از خاتون آباد ورامین،نفر سوم از قوچان و آخرین نفر هم تهرانی است. این خانم ها مشکلی دارند که می خواهند آن را حل کنند و هر کدام قصه ای دارند، که زندگی‌شان در هم تنیده و به هم مرتبط است.

این کارگردان در خصوص انتخاب بازیگران نمایش «روزمرگی» و مدت زمان تمرینِ نمایش تصریح کرد: بنده در این نمایش با هنرجویان بازیگری مهتاب نصیرپور کار می کنم و شاید تجربه اول یا دوم آنها باشد ولی حدود سه الی چهار ماه تمرین کردند و بسیار مستعد هستند.

وی افزود: هیئت بازبینی هم معتقد بودند اگرچه تجربه اول آنها است اما بسیار درخشان هستند که  این را مدیون همکاری با خانم نصیرپور هستم چون بازیگر و معلم خوبی است.

عاج با بیان اینکه پیش بینی خوبی برای استقبال تماشاگران ندارد، گفت:نمایش های من خیلی تلخ هستند و گریه و زاری و بیان مشکلات در آن زیاد است. به عنوان مثال در نمایش «روزمرگی» اسم دختری که از کرمانشاه آمده آگرین به معنای آتش است، برادرش مغازه شیشه بری داشته و در زلزله به خاک سیاه نشسته‌اند. آنها مشکلات زیادی دارند ،روستای آنها در زمان جنگ شیمیایی شده بود و مشکلات آنها مانند یک آوار بر سر تماشاگران خراب می شود به دلیل این همه تلخی هیچ پیش بینی‌ای از استقبال تماشاگران ندارم.

کارگردان نمایش «روزمرگی» تنها مشکلِ این نمایش را بی پولی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر همه این مشکل معیشتی را دارند. جالب اینجاست خانم های قصه من هم همگی مشکل معیشتی دارند چون یکی از مهم ترین دیالوگ های این نمایش این است: در دنیا اول از خدا می ترسیم دوم و سوم و چهارم و پنجم از بی پولی. امیدوارم کار، آبرومند شده باشد.

گفتنی است؛ این نمایش با بازی آلاله زارع‌طلب، غزل میرزایی، الناز اسماعیلی، المیرا صارمی 4 آذر با حضور حسن فتحی کارگردان تئاتر در خانه نمایش مهرگان (سالن شماره ۲)به روی صحنه می رود.

انتهای پیام/

«روزمرگی» در مهرگان به روی صحنه می رود

برچسب ها: تئاتر ، بازیگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار