ثبت ۱۸۷۰ کانون فرهنگی هنری مساجد اصفهان در سامانه "بچه‌های مسجد"

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت: مشخصات ۲۴ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد و ۱ هزار و ۸۷۰ کانون استان اصفهان در سامانه سجا به نام «بچه‌های مسجد» ثبت شده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام محمدرضا نیستانی سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان شامگاه پنج شنبه در گردهمایی کانون‌های فرهنگی مساجد اصفهان که همراه با تقدیر از برگزیدگان اوقات فراغت و کتابداران برگزیده بود، با بیان اینکه تلاشگران عرصه کانون‌های مساجد، جهادی فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: در دبیرخانه اصفهان تلاش کردیم تا حد ممکن بستر خدمت‌رسانی را فراهم کنیم.

وی افزود: تحولات اساسی در ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد رخ داد و اساسنامه به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان بیان کرد: در مرحله نخست ثبت کانون‌های در سامانه سجا به نام «بچه‌های مسجد» به صورت کامل انجام شده و 24 هزار کانون در کشور و 1 هزار و 870 کانون استان اصفهان با مشخصات کامل در این سامانه ثبت شده است.

وی ادامه داد: فاز دوم طرح ثبت اعضای کانون‌هاست چراکه به هویت بخشی کانون‌ها کمک شایانی می‌کند بعلاوه که جامعه هدف ما مشخص خواهد شد و برای هر یک از اعضا کارت هوشمند صادر می‌شود.

نیستانی تصریح کرد: ستاد عالی هدف خود را برای امسال بر ثبت و ساماندهی کانون‌های مساجد گذاشته بود و در سال آینده به سراغ مباحث محتوایی و فرهنگی و فعالیتی خواهیم رفت.

وی با بیان اینکه مهلت ثبت مشخصات اعضا تا 20 آذر ماه تمدید شده، گفت: یکی از امتیازهای ما برای حمایت از کانون‌ها تعداد اعضای کانون‌هاست لکن کانون‌های مساجد باید برای ثبت مشخصات اعضا اهتمام جدی داشته باشند.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با اشاره به طرح‌های هفته کتابخوانی بیان کرد: پوستر طرح «نذر کتاب» روی سایت رواق قرار گرفته و باید از اهالی محل خود بخواهید کتاب‌هایی که در منزل دارند و استفاده نمی‌شود را اهدا کنند.

وی افزود: طرح بعدی مبادله کتاب است که به مسئولان کانون‌ها گفته شده از کتبی که چند جلد تکراری دارند یا کتبی که بدون مخاطب شناسی در کانون روستاها قرار گرفته را به اداره شهرستان و به دبیرخانه تحویل دهند تا با چینش و پایش، بیشتر از تعدادی که اهدا کرده کتب جدید تحویل بگیرد.

نیستانی تصریح کرد: اهدای کتاب از طرف دبیرخانه نیز طرح بعدی است که اضافه می‌کنیم تا به کتابخانه کانون‌های مساجد رونف و نفس تازه‌ای بدهیم.

وی پیرامون بیمه اعضای کانون‌های مساجد گفت: بیمه اعضای کانون‌های مساجد دغدغه همیشگی دبیر کانون است که در این راستا مقرر شده مسجد کانونی که 200 عضو به بالا داشته باشد به مدت 1 سال بیمه شده و سیم کارتی اعتباری رایگان در اختیار اعضا قرار خواهد گرفت و با دریافت مبلغ 1500 تومان بیمه حوادث برای آن‌ها صادر خواهد شد.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان ادامه داد: برای دریافت تجهیزات با بانک رسالت صحبت شده و می‌توانید به صورت قسط بدون کارمزد برخی تجهیزات لازم به ویژه ویدیو پرژکتور را دریافت کنید.

وی ادامه داد: در بانک اطلاعات کانون‌ها نیز تمام خدمات یا وسایلی که کانون‌ها می‌توانند در اختیار هم قرار دهند، در زمینه‌های مختلف ثبت شده و می‌توانید برای برطرف کردن نیازهای خود آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری گردهمایی کانون‌های فرهنگی مساجد اصفهان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.