باید در مقابل دشمنان ایستادگی کرد

امام جمعه موقت اصفهان گفت:باید در مقابل دشمنان ایستادگی کرد اما نسبت به یکدیگر مهربان باشیم، همه دستگاه‌های حکومت، سیاست، فرهنگ و قدرت نگاهشان کمک به مردم ستم‌دیده باشد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام محمد‌تقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: خودم و همه شما نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت می‌کنم، این سخن پیامبر است و همه مخاطب آن هستند؛ علاقه مفرط به دنیا، شهوت و غضب از جمله خوار‌هایی است که در سر راه انسان قرار دارد و تقوا این است که انسان اسیر این خوار‌ها نشود و به سلامتی عبور کند، تسلط بر خواسته‌ها و حرکت در صراط مستقیم از مصادیق تقوا است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به خطبه 172 نهج‌البلاغه بیان کرد: با توجه به این‌که پیامبر قبل از تولد پدر و در کودکی مادر خود را از دست داده بودند، خداوند یکی از بزرگترین فرشتگان خود را برای مراقبت از پیامبر قرار داده بود تا مکارم اخلاق را نیز به وی یاد دهد؛ امیر‌المؤمنین نیز از همان ابتدا در همه جا همراه و یار پیامبر بود.

وی در ادامه گفت: سخن یک مسلمان باید به گونه‌ای باشد که امیر‌المؤمنین بیان کرده است، انقلاب اسلامی آرمانش اسلام ناب محمدی بود و نباید آرام آرام کم‌رنگ نشود؛ بانک، بازار و حکومتش اسلامی باید باشد، عفاف و حجابش از مکتب فاطمه (س) باشد اما با پیشرفت و حرکت به آینده این مسائل کم‌رنگ می‌شود، باید سنت‌های اسلامی و سنت‌هایی که با خون شهدا ایجاد شدند را حفظ کنیم.

رهبر تصریح کرد: باید در مقابل دشمنان ایستادگی کرد اما نسبت به یکدیگر مهربان باشیم، همه دستگاه‌های حکومت، سیاست، فرهنگ و قدرت نگاهشان کمک به مردم ستم‌دیده باشد؛ کسی می‌تواند به مردم کمک کند که بداند رنج کارگر و محروم در دورترین نقطه کشور چیست، با خانه‌ها و ماشین‌های لوکس که نمی‌توان رنج مردم را فهمید.

امام جمعه موقت اصفهان همچنین عنوان کرد: رضایت مردم بسیار مهم است، آیا مردم اکنون می‌توانند به راحتی حرف خود را با مسؤولان بزنند؟ مکتب اسلام ایستادگی در برابر دشمن، رعایت اخلاق اسلامی و عطوفت نسبت به مردم را توصیه کرده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود بیان داشت: در هفته وحدت قرار داریم، خوب است دقت کنیم که با جامعه اسلامی تنش نداشته باشیم و مشترکات را مبنا قرار دهیم، در نتیجه از همدلی مسلمانان و از مظلومان در یمن و سوریه حمایت می‌کنیم، البته امت اسلامی باید یکدست باشد؛ چرا باید در کشور تنش داشته باشیم در حالی که اصول ما یکی است، درد مردم این نیست که این گروه و آن گروه چگونه‌اند، هر دو گروه دشمن مشترک دارند و آمریکا دشمن اکنون است و باید مراقب آن بود.

رهبر ادامه داد: سیره رهبر معظم انقلاب و امام و همه یکی است و این گروه و آن گروه، این سخنران و آن سخنران ندارد البته باید روی میزان و در چارچوب نظام صحبت کرد، اختلاف سلیقه‌ها در موارد فرعی با گفت‌و‌گو قابل حل است.

امام جمعه موقت اصفهان تأکید کرد: به مسؤولان توصیه می‌کنم سر مزار شهدا بروند و از اخلاص و ایمان آن‌ها درس بگیرند، در همه اقشار بسیج داریم و برای همه خدمت‌رسانان نظام آرزوی موفقیت داریم؛ با وحدت، همدلی و بسیجی‌وار برای حل مشکلات تلاش کنیم، بسیج مخصوص طیف خاصی نیست و به ایران اختصاص ندارد، در فلسطین، یمن، عراق و سوریه نیز می‌توانید بسیج را ببینید، اگر اندیشه و وحدت بسیج باشد مسائل حل می‌شود و پیروزی از آن اسلام است.

وی همچنین گفت: مسأله آب درد اصفهان است که اهمیت زیادی نیز دارد، همه می‌خواهند این مشکل حل شود و همه باید به فکر باشند، در تقسیم آب باید عدالت باشد، در دنیا از آب تلخ و شور استفاده می‌کنند چطور ما نمی‌توانیم از این دریا‌ها استفاده کنیم؟ مسؤولان باید کشاورزان را ببینید و به آن‌ها خدمات بدهند، غیر از دعا برای باران، عدالت در توزیع آب باید رعایت شود؛ امیدوارم مسؤولان از جمله استاندار جدید روی این مسائل همیت داشته باشند.

امام جمعه موقت اصفهان تأکید کرد: مسأله حجاب در جامعه لوس شده است، باید فکری برای آن شود؛ اتفاقاتی در دانشگاه رخ داده، عقلاً باید مراقب باشند زیرا دانشجو در دانشگاه آرامش می‌خواهند، نگذاریم‌ دانشگاه میدان تاخت و تاز برخی حرکت‌ها باشد که در شأن نظام اسلامی نیست.

 

انتهای پیام/م

 

خطبه های نماز جمعه اصفهان

برچسب ها: نماز جمعه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.