کرزی: باید همکاری منطقه ای را بر اساس مشترکات اسلامی تقویت کرد

کرزی در سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: می‌توان مشترکات فراوان خود را در کشورهای اسلامی مدنظر قرار داد و بر اساس آن همکاریهای منطقه ای را تقویت کرد

کرزی: باید همکاری منطقه ای را بر اساس مشترکات اسلامی تقویت کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حامد کرزی،‌ رئیس جمهور سابق افغانستان در سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: همه ما در برابر مردم مظلوم و رنج کشیده فلسطین وظیفه داریم و نمیتوانیم از آن چشم پوشی کنیم.

وی افزود: فلسطین همواره سرزمین صلح پیامبران بوده است و مردمش نباید درد و رنج را متحمل شوند و امید و پیشرفت حق همه بوده و رفع هرگونه تبعیض وظیفه همه است.

کرزی خاطرنشان کرد: تامین عدالت امر مهمی است و در افعانستان وحدت کاملا امری طبیعی است و دشمنان تاکنون نتوانسته اند بر وحدت وقفه ایجاد کنند.

رئیس جمهور سابق افغانستان تصریح کرد:  علما در افغانستان در اخوت و برادری هستند و قانون اساسی این کشور نیز بر بنیاد برادری و برابری است.

وی گفت: می‌توان مشترکات فراوان خود را در کشورهای اسلامی مدنظر قرار داد و بر اساس آن همکاریهای منطقه ای را تقویت کرد و باید از فرصتها بهره گرفت.

وی تاکید کرد: افغانستان همواره با کشورهای اسلامی رابطه حسنه ای داشته است.

به نوشته فارس، سومین کنفرانس وحدت اسلامی با شرکت روسای کشورهای مختلف در حال برگزرای در تهران است و تا 5 آذر ادامه خواهد یافت. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار