بارش ۱۰ سانتیمتری برف در گردنه تته؛

ارتفاعات کردستان سفید پوش شد/ بارش ها ادامه دارد

با ورود سامانه بارشی جدید و کاهش دما در چند روز گذشته ارتفاعات و گردنه‌های سطح استان کردستان با بارش برف همراه بوده و سفید پوش شدند.

ارتفاعات کردستان سفید پوش شد/ بارش ها ادامه داردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، تحلیل آخرین نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا صبح روز دوشنبه بطور متناوب استان در دامنه فعالیت امواج ناپایدار و بارشی قرار دارد که پیامد آن ابری و مه آلود شدن هوا، بارش باران و در ارتفاعات و گردنه‌ها و نیمه شمالی استان و شهر‌های بیجار، زرینه، دیواندره، هزارکانیان و سقز بارش برف همراه با وزش باد است.

مدیرکل هواشناسی گفت: همچنین پیش بینی می‌شود، پتانسیل بارش در نیمه جنوبی استان در شهر‌های کامیاران، سنندج، موچش، قروه، مریوان، سروآباد، اورامانات و پالنگان نیز در این مدت نسبت به نواحی دیگر بیشتر باشد.

رحیم صدیقی افزود: با توجه به حجم زیاد بارش ها، در نواحی با پتانسیل بارش زیاد، امکان آب گرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین براساس آخرین داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی سطح استان کردستان از صبح امروز تا صبح دوشنبه بدلیل کاهش دما، بارش‌ها اغلب بصورت برف خواهد بود و بویژه در ارتفاعات بالای دو هزار متر، گردنه‌ها و نیمه شمالی استان و در شهر‌های بیجار، زرینه، دیواندره، هزارکانیان و سقز بارش برف اتفاق می‌افتد.

وی عنوان کرد: از روز گذشته نیز کاهش دما آغاز شده و تا اواسط هفته آینده بطور متوسط شش تا هشت درجه سانتی گراد دما کاهش خواهد یافت و بدنبال آن تداوم هوای سرد تا آخر هفته پیش بینی می‌شود و از این رو مصرف حامل‌های انرژی افزایش می‌یابد.

همچنین براساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان محور سروآباد - پاوه روز گذشته به علت بارش برف در گردنه تته مسدود شد.

پیش بینی می‌شود با توجه به تداوم بارش برف، کولاک شدید و مه گرفتگی در گردنه تته، ارتفاع برف در این منطقه به بیش از ۳۰ سانتی متر برسد و با توجه به شرایط جغرافیایی این راه ارتباطی از صبح امروز مسدود شده است.

پلیس راه کردستان اعلام کرد: گردنه تته از ابتدای ایست و بازرسی هنگ مرزی در مسبر ارتباطی سروآباد به پاوه شروع و تا پایان حوزه اسحفاظی شهرستان سروآباد چهار هزار و ۵۰۰ متر طول دارد که به علت شرایط جغرافیایی و صعب العبور بودن آن همه ساله از آذر ماه و همزمان با بارش اولین برف مسدود می‌شود و بنا بر اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان مدت زمان مسدود بودن این مسیر ارتباطی تا اطلاع ثانوی است که احتمالا فروردین سال آینده خواهد بود.

همچنین در حال حاضر مه شدید تمام گردنه‌های استان کردستان در محور‌های سنندج - همدان، سنندج - دیواندره، سقز - بانه و سنندج - مریوان را در بر گرفته و باعث کاهش دید رانندگان شده است.

تردد روان در تمام جاده‌های مواصلاتی این استان اکنون در جریان است، اما به همراه داشتن زنجیر چرخ و دیگر ملزومات زمستانی از سوی رانندگان وسایل نقلیه ضروری است.

هم اکنون در گردنه ژالانه بیش از ده سانتی متر برف باریده که کار امداد رسانی به خودرو‌های گرفتار در برف از چند ساعت پیش شدت یافته است.

گفتنی است تاکنون راهداران توانسته اند به بیش از ۵۰ خودروی گرفتار در محدوده گردنه ژالانه امداد رسانی کنند و با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی و احتمال ادامه بارش برف تردد در این مسیر و کمک به مسافران را با مشکل مواجه کند.

انتهای پیام/ز

بارش برف در سنندج ادامه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.