افزایش صادرات زمینه‌ساز ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه اقتصادی

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزایش صادرات را زمینه‌ساز ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه اقتصادی دانست .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محسن رستمی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در این مراسم افزایش صادرات را زمینه‌ساز ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه اقتصادی دانست و گفت : در اقتصاد مقاومتی نیز به موضوع صادرات در قالب اقتصاد درون‌زا و برونگرا تاکید شده است.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه سابقه طولانی در صادرات و تجارت دارد، گفت : سال گذشته علی‌رغم همه مشکلاتی که وجود داشت، صادرات استان به دو میلیارد دلار رسید و در هشت ماهه امسال نیز این رقم به ۱.۹ میلیارد دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۳ درصد رشد داشته است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه عراق را هدف اول صادرات کرمانشاه دانست و افزود: اگرچه در هشت ماهه امسال به ۳۶ کشور صادرات داشتیم، اما یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون دلار آن مربوط به عراق بوده است.

وی از صادرات پنج میلیارد دلاری کل کشور به عراق هم یاد کرد و ادامه داد: سهم کرمانشاه از صادرات ایران به عراق ۳۲ درصد است.

به گفته این مسئول، ۴۰۰ میلیون دلار از محصولات صادراتی هشت ماهه امسال کرمانشاه تولید داخل استان بوده است که بخش عمده آن را محصولات پتروشیمی، صنایع غذایی، سیمان، کاشی و سرامیک، چینی‌آلات بهداشتی، فولاد و ... به خود اختصاص می‌دهد.

وی توسعه صادرات استان را نیازمند توجه ویژه به زیرساخت‌های مرزی دانست و اظهار کرد: به علاوه خواستار برپایی نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در کردستان عراق هستیم.

رستمی با بیان اینکه ۲۸ واحد صادراتی استان برای معرفی به عنوان صادرکننده نمونه ثبت‌نام داشتند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۳ واحد شامل دو گروه صنایع غذایی، دو گروه در صنایع شیمیایی، یک گروه در بخش پتروشیمی، دو گروه در مصالح ساختمانی، سه گروه در بخش کشاورزی، دو گروه در بخش بازرگانی و یک گروه در صنایع دستی به عنوان صادرکنندگان نمونه معرفی شدند.

وی تصریح کرد: از این تعداد هشت واحد در بخش صنعتی و تولیدی و پنج بخش در بخش غیرصنعتی بوده است.

در پایان مراسم از شرکت مانیزان، شرکت کشت و صنعت روژین تاک، صنایع چاپ و بسته‌بندی کرمانشاه، سیمان سامان غرب، شرکت امیدآرمان کردستان، بازرگانی لرستانی، پتروشیمی کرمانشاه، شرکت برنج آرام همکار، شیرین بیان زاگرس، اورامان غرب، بازرگانی طباطبایی، جهان فولاد غرب و آوان گندم شاهو به عنوان صادرکنندگان کرمانشاه تجلیل شد.

همچنین این صادرکنندگان به بیان مشکلات خود در زمینه افزایش هزینه‌ها، مسائل ناشی از پیمان‌سپاری ارزی، مهاجرت نخبگان و ... پرداختند .

 

 

انتهای پیام/د

در اقتصاد مقاومتی به موضوع صادرات تاکید شده است

 

برچسب ها: اقتصاد ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.