ابراز تمایل شهرداری اصفهان برای همکاری با شهرهای بعلبك ، ایسی لمولینو و سارايوو

شهردار اصفهان در ديدارهايي جداگانه و دو جانبه با نمايندگاني از شهرهاي ایسی لمولینو فرانسه ، سارايوو از كشور بوسني و هرزگووين و شهردار بعلبك لبنان ، در زمینه همكاري هاي مشترک گفت و گو كرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،قدرت الله نوروزي شهردار اصفهان در ديدار با شهردار بعلبك اظهار كرد : مي توان با ايجاد تفاهمنامه اي همكاري هاي دانشگاهي اصفهان را با شهر بعلبك ادامه داد و تبادلات فرهنگي و رسانه اي ايجاد كرد ؛ مي توانيم هفته فرهنگي شهر بعلبك را در اصفهان و سپس هفته فرهنگي اصفهان را در اين شهر برگزار كنيم. 

وي تصريح كرد : شهر اصفهان به عنوان شهر خلاق در عرصه صنايع دستي در يونسكو انتخاب شده است و در اين خصوص شهرداري اصفهان آمادگي دارد همكاري ها و تفاهم هايي داشته باشد. 

شهردار اصفهان ادامه داد : همچنين مي توانيم كارشناسان معماري و شهرسازي خود را به شهر بعلبك اعزام كنیم تا پيشنهادها ، تجربه ها و آموزش هاي لازم را براي تحقق توسعه متوازن به اين شهر انتقال دهند.

روابط خوب اصفهان با شهر بعلبك ادامه مي يابد

وي با بيان اينكه اصفهان در يونيسف به عنوان شهر دوستدار كودك شناخته شده و نمونه آزمایشی اين موضوع در ايران است ، افزود : در اين زمينه نيز مي توانيم مشورت هاي لازم را به شهر بعلبك ارائه دهيم.

نوروزي اضافه كرد : شهرداري بعلبك نيز مي تواند زمينه هاي استفاده از فاينانس هاي خارجي را بررسي كند و آن را به شهرداري اصفهان انتقال دهد.

شهردار اصفهان تاكيد كرد : اصفهان در گردشگري سلامت يكي از شهرهاي مهم كشور است و اين شهر آمادگي دارد در اين زمينه نيز با شهر بعلبك همكاري هاي لازم را داشته باشد ؛ در زمينه تبادل دانشجو نيز مي توان همكاري هاي خوبي با يكديگر برقرار كرد.

تداوم روابط خوب ميان اصفهان و بعلبك

شهردار بعلبك نيز در اين ديدار ضمن تبريك روز اصفهان اظهار كرد : كشور ايران هم اكنون كشوري با عزت و پيروز است.

حسين لقيس با بيان اينكه شهر بعلبك يك شهر توريستي و جهاني است، تصريح كرد: مهمترين موضوع براي ما تداوم روابط خوبمان با شهر اصفهان است. 

وي تصريح كرد: نخستين بار است كه اصفهان را مي بينم ؛ تعداد زياد بناهاي تاريخي در اين شهر بيانگر تاريخ با عظمت و چند هزار ساله اصفهان است.

تقويت روابط ميان اصفهان و سارايوو با اقدامات عملی

معاون فرهنگي شهردار سارايوو نيز امروز شهردار اصفهان دیدار كرد.

قدرت الله نوروزي در اين ديدار نيز ضمن تشكر از خانم آمينا دكلچكوويچ بابت حضور در برنامه هاي روز نكوداشت اصفهان اظهار كرد : اصفهان يك جهان شهر، شهري ميراثي و يكي از زيباترين شهرهاي دنيا و مركز گردشگري در ايران است.

وي تصريح كرد : اميدوارم اين سفر باعث شود مبادلات فرهنگي ، گردشگري و ساير موارد با شهر سارايوو افزايش يابد ؛ شهرداري اصفهان علاقه مند است روابط خود با شهر سارايوو را با اقدامات عملي تقويت كند.

شهردار اصفهان گفت : اين آمادگي وجود دارد كه هفته فرهنگي سارايوو در اصفهان برگزار شود ؛ اين هفته مي تواند در زمينه هاي متفاوت فرهنگي ، ميراثي و صنايع دستي باشد.

معاون فرهنگي شهردار سارايوو نيز در اين ديدار با بيان اينكه كشور ايران در روزهاي سخت حمايت هاي بسيار خوبي از كشور بوسني داشته است ، گفت : علاقه داريم هفته فرهنگي سارايوو را در شهر اصفهان و هفته اصفهان را نيز در شهر سارايوو برگزار كنيم.

شهرداري اصفهان آماده همكاري با سرمايه گذاران فرانسوي

قدرت الله نوروزی دردیدار با معاون شهردار شهر ایسی لمولینو با اشاره به اینکه اصفهان شهری بزرگ ، دارای آثار متعدد تاریخی و میراثی و از سابقه بسیار طولانی برخوردار است و مردم مهربان و میهمان نوازی دارد ، اظهار کرد : در اين دوره از مديريت شهري اصفهان ، مقدمات پيمان دوستي محله جلفا در منطقه 5 شهر اصفهان با شهر ایسی لمولینو فراهم شد.

وی ادامه داد : امیدوارم شما توانسته باشید از منطقه جلفا و کلیسای وانک و محله ای که شما قرار است با آن خواهرخوانده شوید ، دیدن کنید.

شهردار اصفهان تصریح کرد: امیدوارم همانطور که در فرانسه با هم صحبت کردیم بتوانیم هفته فرهنگی شهر شما را در اصفهان برگزار کنیم تا روابط دو شهر در حوزه های فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تقویت شود.

شهردار اصفهان گفت: ما هفته فرهنگی اصفهان را در پاریس برگزار کردیم و علاقه مندیم هفته فرهنگی پاریس در اصفهان برگزار شود.

نوروزی افزود : امیدواریم شما برای حضور گردشگران شهر ایسی لمولینو هماهنگی کنید و اگر این موضوع با برنامه هفته فرهنگی پاریس در اصفهان میسر شود ، راه ما هموارتر می شود.

وی ادامه داد: در مورد مترو ، تراموا و همکاری های اقتصادی هم در سفر اخیر خود به پاریس صحبت کردیم اما لازم است با توجه به تحریم ها راه های ممکن برای همکاری و تعامل و حضور شرکت هایی که مایل به سرمایه گذاری و کار کردن در اصفهان هستند ، بررسی شود.

نگین انگشتری ايران را به چشم ديدم

معاون شهردار ایسی لمولینو گفت : شهردار ایسی لمولینو برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در شهر ایسی لمولینو  را خواستار است.

آلن لوی با قدردانی از مهمان نوازی گرم در اصفهان ، اظهار کرد: اولین بار است که به ایران می آیم و حدود 20 سال بود که می خواستم به اين كشور سفر کنم.

وی با اشاره به اینکه روی کاشی یادبود نکوداشت روز اصفهان ، نوشتم که "اصفهان نگینی از شهر بشریت و انسانیت است"، تصریح کرد : امروز هم این نگین انگشتری را به چشم دیدم.

آلن لوی با بیان اینکه ما ایران را دوست داریم، گفت: شهردار ما می خواهد در سال 2019  نيز یک هفته فرهنگی فقط برای اصفهان اجرا کند که پيشنهاد ما هفته اول آوریل است.

بازدید 40 گردشگر فرانسوی از اصفهان

وی ادامه داد: در بازديد از جلفا بازدید از مردم اصفهان براي سفر به فرانسه دعوت مي كنم. همچنين در اسفند ماه يك گروه 40  نفر از شهروندان ما به عنوان گردشگر برای بازدید از تهران، شیراز، یزد و اصفهان به ایران سفر مي كنند.

آمادگی ایسی لمولینو برای انتقال فناوری تولید آب به اصفهان

آلن لوی همچنین با اشاره به اینکه برقراری همکاری های اقتصادی بین اصفهان و شهر ایسی لمولینو يكي از اهداف سفر به اصفهان بوده است ، ادامه داد : حرف های مسولان در مورد آب و رودخانه زاينده رود من را تحت تاثیر قرار داد و تمايل دارم اين موضوع را از طريق سنديكايي كه در زمینه انتقال فناوری تولید آب فعاليت دارد ، پيگيري كنم. 

معاون شهردار ایسی لمولینو تصریح کرد : شرکت هایی در حوزه مخابرات و اینترنت ، مترو ، هتل سازی و نیز تولید انرژی پاک نیز در ایسی لمولینو فعالیت دارند كه مي توانند با اصفهان همكاري داشته باشند. 

وی در خصوص نحوه برقراری ارتباط اقتصادی با ایران، افزود: اروپا قبول کرده است که با ایران کار کند. وکلای ایرانی – فرانسوی می توانند مشکلات حقوقی برای ایجاد ارتباط مالی بین فرانسه و ایران را برطرف کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار