با نفوذ سامانه سرد و بارشی؛

بارش برف و باران در گیلان/جاری شدن سیلاب در مناطق غربی

بارش برف و باران که در مناطق کوهستانی و جلگه‌ای گیلان از روز گذشته آغاز و همچنان ادامه دارد، سبب طغیان رودخانه و جاری شدن سیلاب در برخی شهرهای غربی این استان شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گیلان از بعدازظهر روز جمعه با نفوذ سامانه سرد و بارشی اکثر مناطق این استان شاهد آسمانی بارانی و برفی بودند.

از بامداد امروز نیز بارش ها در مناطق کوهستانی استان گیلان به صورت برف گزارش شده است.

بارش برف و باران در گیلان/جاری شدن سیلاب در مناطق غربی

تردد در محور اسالم به خلخال با زنجیر چرخ

مناطق کوهستانی شهرستان تالش اعم از کرمون، الماس، ریک، سوباتان، شکردست، لنزی رادار، حاچاقیا، لرزه و ورگه دره شاهد بارش برف و سپیدپوش شدند کوهستان ها این منطقه است.

بخت شاهی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تالش در این باره با اشاره به باز بودن تمام راه های کوهستانی این شهرستان، اظهاکرد: با توجه به بارش برف در محور اسالم - خلخال رانندگان برای تردد در این محور باید تجهیزات ایمنی، زنجیر چرخ و گرمایشی به همراه داشته باشند.

مناطق کوهستانی و ییلاقات بخش رانکوه شهرستان‌ املش، مناطق چیچال، شاه شهیدان، اربناو و درفک در شهرستان رودبار، روستاهای زندانه، رینه و صالح در شهرستان رضوانشهر نیز از بامداد امروز شاهد بارش برف و سفیدپوش شدن این مناطق بودند.

در بخش رحیم آباد شهرستان رودسر نیز مناطق کوهستانی روستاهای اره چاک، کشایه، وِلنی، گیری، درسنک، صلوات کوه، مومن زمین و مازی کوته شاهد بارش برف هستند.

سایر شهرستان استان گیلان نیز از عصر روز جمعه شاهد بارش شدید باران و کاهش دمای هوا هستند.

تخریب آب‌بند موقت خالکایی در ماسال

در شهرستان ماسال علاوه بر بارش برف در مناطق کوهستانی اولسبلنگاه، شنبه راه، خریدول، سوئه چاله، شالما و رامینه، رودخانه خالکایی ماسال به دلیل شدت بارش‌ها طغیان کرد.

همچنین شدت بارش‌ها سبب آگرفتگی معابر عمومی و خیابان‌های این شهر و جاری شدن سیلاب شد. بارش شدید باران و طغیان رودخانه، آب‌بندی که به‌طور موقت به جای سد تخریب شده خالکایی ساخته شده بود را تخریب کرد. این سد حدود ۲ هفته پیش بر اثر سیلاب تخریب شد.

بارش برف و باران در گیلان/جاری شدن سیلاب در مناطق غربی

علی فتح اللهی فرماندار صومعه سرا گفت: با طغیان رودخانه مرغک برخی از روستاهای دهستان ضیابر و تنیان شاهد آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها هستیم.

وی افزود: اقدامات لازم از ساعات ابتدایی شروع بارش‌ها انجام شده است.

در شهرستان شفت نیز طغیان رودخانه امامزاده ابراهیم شده است. در حال حاضر از شدت بارش‌ها کم شده است.

بارش بیش از ۷۷ میلی‌متر باران در آستارا

بارش شدید باران که از نیمه شب گذشته در شهرستان آستارا آغاز شده بود همچنان ادامه دارد و براساس اطلاعات دریافتی از اداره هواشناسی این شهرستان تاکنون بیش از ۷۷ میلی متر باران باریده است.

در ارتفاعات و به ویژه منطقه کوهستانی حیران و محور اردبیل به آستارا بارشها به صورت برف است. بارش شدید باران ضمن تعطیلی یک مدرسه راهنمایی پسرانه در شهر آستارا موجب بالا آمدن آب رودخانه‌ها در این شهرستان مرزی شده است.

در شهرستان آستارا دمای هوا با کاهش نسبت به شبانه روز گذشته، ۹.۷ درجه سانتیگراد و رطوبت آن ۹۹ درصد است. همچنین به گفته مسئول ایستگاه هواشناسی آستارا وضعیت جوی شبانه روز آینده شهرستان مرزی بندرآستارا بارانی، مه آلود و بارش برف در ارتفاعات پیش بینی کرد و گفت: ناپایداری‌ها از بعدازظهر یکشنبه کاهش می یابد.

در شهرستان فومن نیز بارش شدید باران که از روز گذشته آغاز شده بود سبب بالا آمدن آب رودخانه رودبارچیره بخش مرکزی و آبگرفتگی پل آبنمای این منطقه شد که براثر آن یک دستگاه خودرو با چهار سرنشین به این رودخانه سقوط کرد که تاکنون از سرنوشت سرنشینان این خود اطلاعی به دست نیامده است.

بارش برف و باران در گیلان/جاری شدن سیلاب در مناطق غربی

جستجو برای یافتن سرنشینان پراید سقوط کرده در رودخانه رودبارچیره فومن

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در این باره گفت: با اعلام سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان فومن به جمعیت هلال احمر مبنی بر سقوط یک دستگاه پراید با چهار سرنشین در رودخانه رودبارچیره فومن، بلافاصله سه تیم شامل ۱۰ نیروی امدادی، یک آمبولانس، یک دستگاه بسته نجات و یک پیکاب برای امدادرسانی به منطقه اعزام شدند.

مهدی ولی‌پور افزود: امدادگران جمعیت هلال احمر برای پیدا کردن این خودرو و اطلاع از سرنوشت سرنشینان در مسیر رودخانه در حال جستجو هستند.

ادامه بارش‌های پراکنده در استان گیلان

سرپرست پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به وضعیت جوی استان، اظهارکرد: در حال حاضر آسمان استان گیلان در اکثر مناطق ابری همراه با بارش باران است.

مازیار غلامی به کاهش دمای هوای استان نیز اشاره کرد و افزود: نفوذ این سامانه سرد و بارشی سبب شده تا بارش‌ها در مناطق کوهستانی و ارتفاعات بالای هزار و ۲۰۰ متر به صورت برف است.

وی با بیان اینکه در ساعات آینده نیز برای استان گیلان ادامه این شرایط پیش بینی می شود، گفت: در برخی از مناطق استان به ویژه در مناطق ساحلی وزش باد شدید و در ارتفاعات استان نیز بارش برف پیش بینی می شود.

غلامی با بیان اینکه فردا از شدت بارش‌ها کاسته شده و پراکنده ادامه دارد، افزود: براساس الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی برای روز دوشنبه انتظار هوای ابری تا نیمه ابری و بارش‌ها پراکنده را داریم.

وی بیشینه ارتفاع موج برای امروز را ۳.۵ متر، مواج و طوفانی بوده و برای فعالیت‌های مرتبط نامناسب عنوان کرد و افزود: بیشینه ارتفاع موج برای فردا به یک و نیم متر کاهش می یابد.

منبع مهر

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.