نشریه هیل: مجلس سنای آمریکا هفته آینده درباره تحریم عربستان تصمیم‌گیری خواهد کرد

مجلس سنای آمریکا تصمیم دارد پس از احضار و شنیدن توضیحات مقامات کاخ سفید درباره جنگ یمن و قتل خاشقجی در خصوص اعمال تحریم علیه ریاض تصمیم‌گیری کند.

مجلس سنای آمریکا هفته آینده درباره تحریم عربستان تصمیم‌گیری خواهد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، نمایندگان مجلس سنای آمریکا تصمیم دارند هفته آینده پس از شنیدن توضیحات مقامات ارشد دولت ترامپ، درباره تحریم عربستان تصمیم‌گیری کنند.

نشریه «هیل» این خبر را به به نقل از دو منبع آگاه در کنگره اعلام کرده است. به گفته این منابع آگاه پیش‌بینی می‌شود همه نمایندگان مجلس سنا در این نشست توضیحی حضور داشته باشند.

به گفته یکی از این منابع آگاه، طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، دستور کار اصلی این جلسه، جنگ یمن است؛ اما نقش عربستان سعودی در قتل روزنامه‌نگار عربستانی مقیم آمریکا (جمال خاشقجی) و احتمالا روابط آمریکا و روسیه نیز در این نشست، بررسی خواهد شد.

احتمالا جیمز متیس، وزیر دفاع و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، به نمایندگی از دولت، در  این نشست توضیحی مجلس سنا شرکت خواهند کرد، اما این موضوع هنوز نهایی نشده است.

به نوشته «هیل»، نمایندگان پس از توضیحات مقامات ارشد دولت ترامپ درباره عربستان تصمیم می‌گیرند که آیا امکان تصویب قانون تحریمی علیه عربستان یا توقف فروش سلاح به عربستان وجود دارد یا نه.

یکی از مشاوران جمهوری‌خواه مجلس سنا با بیان اینکه تحریم عربستان اتفاق بسیار مهمی است، گفت: «مطمئن نیستم که اعمال تحریمی صورت بگیرد، اما موضوع عربستان هنوز پایان نیافته است».

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی و منتقد ولیعهد عربستان، دوم اکتبر (10 مهر) پس از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. مقامات ارشد عربستان و به‌خصوص محمد بن سلمان، ولیعهد، مدعی شدند خاشقجی پس از انجام کار‌های اداری خود کنسولگری عربستان را ترک کرده است. با این حال ریاض سه هفته بعد به قتل خاشقجی در کنسولگری این کشور اعتراف کرد.

 حکومت عربستان تاکنون روایت‌های مختلفی از نحوه قتل این روزنامه‌نگار ارائه داده است که مورد پذیرش کشورهای جهان قرار نگرفته است. روزنامه حرّیت چاپ ترکیه روز پنج‌شنبه فاش کرد سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) نواری از محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در اختیار دارد که او در آن دستور ساکت کردن صدای جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی را صادر کرده است.

دونالد ترامپ اما هم‌صدا با مقامات سعودی اصرار دارد که این جنایت برنامه‌ریزی‌شده نبوده و کار «عوامل خودسر» است و پادشاه و ولیعهد عربستان در این جنایت فجیع نقشی نداشته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۷
عربستان دلار دارد و ریال سعودی اما گندم و گوشت و ... به اندازه آن نیست می خواهند محصولات غله و دام و ...منطقه را به کاغذ پاره های آمریکا دلار تبدیل کنند تا قحطی ساختگی بوجود بیاورند مردم هوشیار باشید.
آخرین اخبار