ادامه سیاست‌های ضد مهاجرتی رئیس‌جمهور آمریکا

ترامپ مهاجران را به بستن مرزهای مکزیک تهدید کرد

رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرد در صورت ضرورت برای مبارزه با مهاجران غیرقانونی مرزهای مکزیک را خواهد بست.

ادامه سیاست ضد مهاجرتی ترامپ / ترامپ تهدید به بستن مرزهای مکزیک کردبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در پیامی توئیتری تهدید کرد در صورتیکه لازم باشد، برای مبارزه با مهاجران غیرقانونی مرز مکزیک را می‌بندد.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: اگر به هر دلیلی ضروری باشد، ما مرزمان با مکزیک را می‌بندیم. هیچ راهی وجود ندارد که آمریکا پس از دهه‌ها سوء استفاده دیگر این وضعیت پر هزینه و خطرناک را تحمل کند.

ترامپ تاکید کرد تنها  کسانی که واجد شرایط پناهندگی باشند، اجازه ورود به آمریکا را دریافت می‌کنند. رئیس جمهور آمریکا همچنین گفته بود مهاجران در مرزهای جنوبی این کشور تا زمانیکه تقاضاهای آنها به طور جداگانه به تایید دادگاه نرسد، اجازه ورود به آمریکا را دریافت نمی‌کنند.

ترامپ یادآور شده بود: تنها به کسانی اجازه ورود می‌دهیم که به طور قانونی به کشور ما می‌آیند. در غیر این صورت سیاست جدی ما در این باره «دستگیری و بازداشت» خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا در حالی این اظهارات را بیان کرد که اوضاع در مرزهای جنوبی این کشور بحرانی است. هزاران مهاجر از کشورهای فقیر آمریکای مرکزی از جمله گواتمالا، هندوراس و السالوادور قصد دارند تا از طریق مکزیک به عنوان پناهنده وارد آمریکا شوند.

روزنامه واشنگتن پست پیشتر گزارش داد مقامات دولتی مکزیک با پیشنهاد دولت ترامپ برای ماندن مهاجران در مکزیک، تا زمانیکه درخواست پناهندگی آنها به تایید دادگاه‌های آمریکا برسد، موافقت کرده‌اند. براساس پیشنهاد دولت آمریکا مهاجرانی که قصد ورود به این کشور از طریق مرزهای جنوبی و درخواست پناهندگی آمریکا را دارند، باید تا زمان تایید درخواستشان در مکزیک بمانند.

با این حال، اولگا سانچز کوردرو، وزیر کشور دولت منتخب مکزیک هر گونه توافق صورت گرفته در این خصوص را تکذیب کرد. وزیر کشور دولت منتخب مکزیک اعلام کرد تاکنون هیچگونه توافقی در خصوص ماندن مهاجران در مکزیک بین دولت‌های مکزیکوسیتی و واشنگتن صورت نگرفته است.

 رئیس جمهور آمریکا برای سیاست‌های ضدمهاجرتی خود مورد انتقادات بسیاری قرار گرفته است. جرج شولتس، وزیر امور خارجه دولت رونالد ریگان -رئیس‌جمهور اسبق آمریکا- از رئیس‌جمهور فعلی آمریکا خواست به جای تهدید مهاجرانی که از کشورهای آمریکای لاتین به سوی مرزهای جنوبی آمریکا رهسپار شده اند، هرچه سریع‌تر اقداماتی برای رفع این بحران انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار