امیر دریادار حسین خانزادی:

ایران سه ناوشکن به دریای شمال کشور می‌فرستد/زیر دریایی ایرانی دشمن را غافلگیر می‌کند/در ساخت تجهیزات و تسهیلات کاملا خودکفا شده‌ایم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که این نیرو سه ناوشکن را تا پایان سال به دریا خواهد فرستاد.

ایران سه ناوشکن به دریا می‌فرستد/زیر دریایی ایرانی دشمن را غافلگیر می‌کندبه گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر دریادار حسین خانزادی شامگاه یکشنبه طی یک مصاحبه اعلام کرد که نیروی دریایی، ناوشکن‌های «سهند» و «دنا» و ناوشکن تغییر یافته «دماوند» را تا پایان سال 97 به آب خواهد انداخت.

به گفته وی ناوشکن‌های سهند و دنا به ناوگان دریایی جنوب کشور و ناوشکن دماوند به ناوگان دریای شمال کشور اضافه خواهند شد.

**سهند عازم ماموریتی بزرگ می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: ناوشکن سهند در این هفته به مناسبت هفتم آذر؛ روز نیروی دریایی به ناوگان دریایی جنوب محلق می‌شود.

دریادار خانزادی با بیان اینکه سهند از کلاس جماران اما بزرگتر و پیشرفته‌تر از این ناوشکن است، توضیح داد: سهند قابلیت حمل بالگردهای ضد مین را دارد و می‌تواند مسافتی بیشتر از ناوشکن جماران را طی کند.

این مقام ارشد نظامی با توضیح اینکه به یاد ناو ایرانی که در سال 67 مورد حمله قرار گرفت، این ناوشکن سهند نامگذاری شد، گفت: امروز ناو سهند دوباره زنده شده و برای انجام یک ماموریت بزرگ نامزد است.

**دماوندی جدید در راه است

دریادار خانزادی بیان داشت: پس از الحاق سهند، ناوشکن بهبود یافته دماوند به ناوگان دریایی شمال کشور می‌پیوندد.

ناوشکن دماوند که 18 اسفند 93 به ناوگان شمالی کشور ملحق شده بود، 20 دی ماه 1396 در حال ورود به بندر انزلی به موج‌شکن شرقی این بندر برخورد کرد و دچار سانحه شد.

به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش، ناوشکن دماوند علاوه بر تعمیر، تغییرات اساسی نیز پیدا کرده است.


بیشتر بخوانید:ناو موشک‌انداز با قابلیت درگیری همزمان با ۴ شناور/هرآنچه باید از «سپر» ایرانی بدانید+ تصاویر


بر اساس اعلام دریادار خانزادی دماوندِ جدید شرایط بهتری در حوزه رانش، پایداری و قدرت مانور دارد.

**دنا مسلح می‌شود

این مقام ارشد نظامی اعلام کرد که با فاصله کمی پس از الحاق ناوشکن دماوند، ناوشکن دنا نیز در جنوب کشور به آب انداخته خواهد شد.

دریادار خانزادی با اشاره به اینکه 80 درصد عملیات ساخت ناوشکن دنا به اتمام رسیده است، گفت: این ناوشکن اکنون در حال تسلیح و تجهیز است.

به گفته وی الحاق دنا به ناوگان دریایی جنوب کشور و انجام ماموریت‌ها توسط آن به سال آینده موکول می‌شود.

**زیر دریایی ایرانی دشمن را غافلگیر می‌کند

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در زمینه ساخت زیر دریایی نیز خودکفا شده است، گفت: به زودی و با فاصله کمی از الحاق ناوشکن سهند نسل جدیدی از زیر دریایی‌ها به نام زیر دریایی فاتح به ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران ملحق می‌شود.

به گفته دریادار خانزادی تمام فناوری‌های این زیر دریایی پیشرفته ساخت وزارت دفاع و کاملا بومی هستند.

وی با بیان اینکه زیر دریایی فاتح آخرین آزمایش‌های دریایی خود را طی می‌کند، گفت: زیر دریایی فاتح با توجه به تکنولوژی‌های به پیشرفته و بومی که در آن به کار رفته است پس از رونمایی دشمنان را غافلگیر خواهد کرد.

**کاملا خودکفا هستیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به تبلیغات دشمنان برای ضعیف نشان دادن توان نظامی جمهوری اسلامی ایران به ویژه در بخش دریایی گفت: زمانی که ما ساخت چند ناوشکن را به صورت متوالی تکرار می‌کنیم به این معنی است که این توانایی با اقتدار در ایران وجود دارد.

دریادار خانزادی با بیان اینکه در ساخت تجهیزات و تسهیلات کاملا خودکفا شده‌ایم، گفت: این نشان می‌دهد که تحریم‌ها هیچ تاثیری ندارند و ما آنها را زیر پا گذاشته‌ایم.

وی با اشاره به ساخت ناوشکن جماران در سال 88 گفت: پس از انقلاب تجهیزات دفاعی و نظامی نیروی دریایی ارتش کاملا بومی شدند و نیروی دریایی ایران از سواحل به آب‌های آزاد رفت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: ناوگان جمهوری اسلامی ایران در اقیانوس هند، خلیج عدن و تنگه باب‌ المندب، دریای چین جنوبی و تنگه جبل الطارق با اقتدار حضور پیدا می‌کند تا امنیت برای ناوگان تجاری و نفتکش‌های ایرانی تامین شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار