مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل؛

نشانواره گردشگری ویژه شهرهای استان اردبیل طراحی شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به ضرورت طراحی نشانواره های گردشگری ویژه شهرهای این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی صبح دوشنبه در جلسه همفکری با برخی هنرمندان جهت بررسی نحوه مشارکت در توسعه صنعت گردشگری اردبیل تصریح کرد: تهیه لوگو و نشانواره های شهرستانی و استانی برای شهرها ضروری است.

وی افزود: لوگوی استان و شهرستان ها می تواند به عنوان یک نشانه گرافیکی به صورت سمبل، نوشتار و یا ترکیبی از اینها بر روی تمامی تولیدات، سوغات و هدایا، تاکسی ها، خودروهای عمومی، میادین و پارک های شهر، هتل ها، تیم های ورزشی، هیئت های اعزامی و هدایایی که توسط مسئولان در مناسبت ها و یا سفرها به مقامات سایر کشورها و استان ها تقدیم می شود، حک و نصب شده و معرف هویت معنایی، تاریخی، اقتصادی و فرهنگی منطقه باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به تشکیل کمیته ای برای بررسی نحوه طراحی لوگو برای شهرستان ها و استان اشاره کرد و خواستار حضور جدی هنرمندان، صاحب نظران و مشارکت شهرداری ها، اتاق بازرگانی و صاحبان صنایع و بخش خصوصی در این راستا شد.

فلاحی اضافه کرد: در کنار پرداختن به امور سخت افزاری در حوزه های سه گانه سازمان یعنی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مانند تقویت زیرساخت های گردشگری استان و مرمت و رسیدگی به آثار تاریخی و گسترش آموزش و حمایت از صنایع دستی، از توجه به حوزه نرم افزاری هم نباید غافل ماند.

وی با اذعان به اینکه ایجاد خاطره و روش های به یادآوری سفرهای گردشگری برای گردشگران از اهمیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: خرید سوغات، هدایا، صنایع دستی و تولیدات فرهنگی مناطقی که گردشگران در آنجا حضور پیدا می کنند می توانند برای همیشه یادآور خاطرات خوب یک سفر باشد و جدا از خاطره برای صاحب سفر، تبلیغ مناسبی برای سایر مخاطبان محسوب می شود.

انتهای پیام/ح

توسعه صنعت گردشگری در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.