مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه ؛

۲۸ روستا هنوز مشکل آب دارند

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت : در پی زلزله شب گذشته ۲۸ روستا هنوز مشکل آب دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه در مورد آخرین وضعیت برآورد خسارات زلزله ۶.۴ ریشتری گفت : ۷۲ ساعت برای برآورد خسارت‌های وارده به زیرساخت‌های این مناطق به دستگاه‌های اجرایی مهلت داده شده و بعد از جمع‌بندی آمار ارائه می‌شود.

وی گفت : زلزله در همان نقاطی رخ داده که سال گذشته اتفاق افتاد و خسارات آن شامل سه بخش است، یک بخش خانه‌هایی است که ساخته شده‌اند و در حال حاضر مردم در آنها سکونت دارند که تقریبا هیچ آسیبی در این زلزله ندیدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه بیان داشت: بخشی دیگر از واحدها نیز در حال ساخت هستند که با این وجود ساکنان آن در چادر یا کانکس استقرار داشته و نیازمندی خاصی ندارند.

بالایی بخش سوم را مربوط به واحدهایی دانست که مقاوم‌سازی نشده‌اند و گفت: خانه‌هایی که مقاوم سازی نشده بودند در این زلزله آسیب جدی دیدند.

وی تصریح کرد: در دو بخش اقدامات اولیه را انجام داده‌ایم؛ اول اینکه آب، برق، راه، مخابرات و ارتباطات و گاز در تمام مناطق زلزله‌زده وصل است و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم جز در چند شهر و روستا که آب هنوز به اندازه کافی زلال نشده است و گل‌آلودی ناشی از سراب‌ها در اثر بارش‌های اخیر و زلزله بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: جمعا ۲۸ روستا این مشکل را دارد و در حال حاضر تانکرها برای تامین آب در منطقه مستقر هستند.

وی گفت: ۱۲ روستا در زلزله قبل آسیب کمتری دیدند، اما این بار کانون زلزله بودند و در حال حاضر هم هلال احمر برای امدادرسانی مستقر هستند .

وی از توزیع بسته‌های غذایی، غذای گرم و چادر در بین اهالی این روستا‌ها خبر داد.

 

 

انتهای پیام/د

۷۲ ساعت برای برآورد خسارت‌های وارده به زیرساخت‌های این مناطق مهلت داده شده است

 

برچسب ها: مدیریت بحران ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.