رئیس اداره پارک ملی کرخه:

گرازهای گرفتار شده در کانال پای پل کرخه نجات یافتند

رئیس اداره پارک ملی کرخه از نجات 8 راس گراز گرفتار شده در کانال "پای پل" کرخه در شهرستان اندیمشک خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد الوندی،  رئیس اداره پارک ملی کرخه گفت: طی تماس تلفنی پرسنل حراست سد تنظیمی کرخه، گرفتار شدن 8 راس گراز در داخل کانال پای پل کرخه نزدیک به دریچه های سد تنظیمی را به پرسنل یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی کرخه اطلاع دادند.

وی بیان داشت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی کرخه بلافاصله پس از دریافت گزارش حادثه سریعا در محل حاضر شده و پس از بررسی محل عملیات نجات را آغاز نمودند.

الوندی اظهار کرد: در نهایت پس از 8 ساعت تلاش بی وقفه به کمک یک خانواده دوستدار حیات وحش و همچنین چند نفر از پرسنل حراست سد و عده ای از افراد و ساکنان محلی، همه گرازهای گرفتار شده در کانال بتنی نجات یافتند.

این مقام مسئول اذعان داشت: کانال های بتنی روباز معمولا باعث تلفات حیوانات به خصوص پستانداران سم دار اعم از اهلی و وحشی می شوند، از جمله دیگر خسارات این کانال به حیات وحش استان خوزستان تلفات آهوان در منطقه حفاظت شده میشداغ در چند سال اخیر بوده است.

رئیس اداره پارک ملی کرخه از مردم خواست موارد مشابه را به تلفن 1540 یا مستقیما به ادارات حفاظت محیط زیست اطلاع دهند تا اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/گ

سقوط گرازها  درون کانال آب

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.