لیگ قهرمانان اروپا

بانوی پیر به دنبال قطعی کردن صعود/جدال حساس رم و رئال برای صدرنشینی

هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، امشب با برگزاری دیدار‌های چهار گروه دوم آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، امشب با برگزاری دیدارهای چهار گروه دوم آغاز می شود.

در حال تکمیل

گروه E

بایرن مونیخ - بنفیکا (ساعت 23 و 30 دقیقه)

باوارایی ها امشب در حالی در ورزشگاه آلیانز آرنا از تیم بنفیکا پذیرایی می کنند که با یک مساوی هم صعودشان قطعی می شود. اگرچه آنها همین حالا هم با 10 امتیاز صدرنشین گروه نه چندان دشوارشان هستند اما در این بازی به دنبال پیروزی هستند تا صدرنشینی خود را تقدیم تیم آژاکس هشت امتیازی نکنند. بنفیکا نیز که با چهار امتیاز در رتبه سوم قرار دارد و اگر در این بازی پیروز نشود، دیگر شانسی برای صعود نخواهد داشت.

کواچ اگر چه از شرایط بحرانی ابتدای فصل کمی فاصله گرفته اما هنوز تیمش ، قدرت کافی برای راضی نگه داشتن هواداران بایرن را ندارد و به خصوص شکست دو هفته پیش مقابل دورتموند، جایگاهش را به شدت متزلزل کرد. از آنتونیو کونته به عنوان آلترناتیو کواچ یاد می شود.

دیدار رفت دو تیم با پیروزی دو بر صفر بایرن در پرتغال به پایان رسید.

بنفیکا هرگز موفق به شکست بایرن در رقابتهای اروپایی نشده است.شش شکست و سه تساوی حاصل رویارویی این تیم با باوارایی ها بود.

بایرن مونیخ تنها یک مسابقه از 13 دیدار قبلی اش را مقابل تیم های پرتغالی باخته است.

در حال تکمیل

آئک آتن - آژاکس (ساعت 21 و 25 دقیقه)

گروه F

لیون - منچسترسیتی (ساعت 23 و 30 دقیقه)

تیم های لیون و منچسترسیتی امشب در حالی به مصاف هم می روند که شاگردان پپ به دنبال انتقام شکست بازی رفت هستند. منچسترسیتی این فصل در تمامی رقابتها فقط مقابل لیون آن هم در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر در نخستین بازی این فصل لیگ قهرمانان خود مغلوب شدند. در طرف مقابل ، لیون نیز از چهار بازی این فصل خود در لیگ قهرمانان فقط منچسترسیتی را برده و در سه بازی دیگر پیروز نشده است.

سیتی در حال حاضر با 9 امتیاز صدرنشین این گروه است و لیون با شش امتیاز در رتبه دوم است. دیگر تیم های این گروه هوفنهایم و شاختار با سه و دو امتیاز همچنان شانس صعود دارند.

شاگردان گواردیولا این روزها در اوچ آمادگی قرار دارند و همه تیم ها را در لیگ جزیره از دم تیغ می گذرانند و در آخرین مسابقه خود در لیگ قهرمانان نیز شش گل به شاختار زدند. سیتی در چهار بازی آخر خود 19 گل به ثمر رسانده است و در این بازی به دنبال انتقامی سخت از لیون است. لیون نیز البته در لیگ فرانسه پس از پاری سن ژرمن در رتبه دوم هستند و شرایط بدی ندارد.

مندی، دی بروینه، براوو و برناردو سیلوا مصدومان سیتی برای این دیدار هستند.

بازی رفت دو تیم نخستین مسابقه تاریخ دو تیم بود که لیون پیروز شد.

المپیک لیون از 8 بازی اخیرش مقابل نمایندگان انگلیس در لیگ قهرمانان اروپا دو بازی را برده است.

هیچ یک از 46 بازی منچسترسیتی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با تساوی بدون گل به پایان نرسیده است.

در حال تکمیل

هوفنهایم - شاختاردونتسک(ساعت 23 و 30 دقیقه)

گروه G

رم - رئال مادرید (ساعت 23 و 30 دقیقه)

حساس ترین دیدار امشب لیگ قهرمانان در ورزشگاه المپیکوی رم و بین تیم های رم و رئال مادرید برگزار می شود. هر دو تیم بزرگ ایتالیا و اسپانیا، این روزها شرایط مساعدی ندارند و قطعا در بهترین فرم خود به مصاف هم نمی روند. رم در آخرین بازی خود در سری آ با یک گل مغلوب اودینزه شد و در جدول در رتبه هفتم سری آ قرار دارد. در طرف مقابل رئال مادرید ابتدای هفته نخستین شکست خود را با سولاری تجربه کرد و با سه گل مغلوب تیم ایبار شد و آنها نیز در رتبه ششم جدول لالیگا قرار دارند.

اما در جدول گروه هفتم لیگ قهرمانان هر دو تیم احتمالا صعود خواهند کرد و با 9 امتیاز رقابت تناتنگی برای صدرنشینی در گروه دارند. شاگردان دی فرنچسکو که در خانه تیمی به مراتب قوی تر هستند فرصت بسیار خوبی دارند تا با شکست رئال ، صدرنشین گروه شوند .

رم برای این مسابقه دروسی، پلگرینی، پاستوره و پروتی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. رئال نیز ناواس، اودریوزولا، ناچو، کاسیمیرو و رگیلیون را در اختیار ندارد.

دیدار امشب دوازدهمین مصاف تیم های رئال و رم است. در مصاف های قبلی، رئال هفت بار پیروز شده و رم سه بار. یک بازی هم مساوی شده است.

رئال مادرید در چهار بازی آخرش مقابل گرگها در تمام رقابتها پیروز شده است.

در حال تکمیل

زسکامسکو - ویکتوریاپلژن (ساعت 21 و 25 دقیقه)

گروه H

یوونتوس - والنسیا (ساعت 23 و 30 دقیقه)

دیگر مسابقه حساس امشب لیگ قهرمانان در تورین و بین تیم های یوونتوس و والنسیا برگزار می شود. دیدار رفت دو تیم از جنجالی ترین مسابقات این فصل لیگ قهرمانان بود که یوونتوس دو بر صفر برد. مسابقه ای که رونالدو در نخستین مسابقه اش برای یووه در لیگ قهرمانان در دقیقه 29 اخراج شد.رونالدو که بازیکن حریف را با ضربه ای نه چندان محکم نقش بر زمین کرد، با کارت قرمز مستقیم داور مواجه شد. البته اخراجی که به نظر درست نمی رسید . علاوه بر اخراج جنجالی رونالدو، آن مسابقه سه پنالتی هم داشت که دو تای آن سهم یوونتوس بود که هر دو را پیانیچ گل کرد اما والنسیا از تک پنالتی خود استفاده نکرد و شزنی ضربه پارخو را در دقیقه 96 مهار کرد.

یوونتوس در حال حاضر با 9 امتیاز صدرنشین گروه است و والنسیا با پنج امتیاز پس از منچستریونایتد هفت امتیاز در رتبه سوم قرار دارد. شاگردان گارسیا برای زنده ماندن شانس صعودشان محکوم به گرفتن امتیاز در تورین هستند. شکست ناباورانه یووه مقابل منچستریونایتد در بازی قبل، معادلات خفاش ها را برای صعود به هم زد و حالا کارشان برای صعود بسیار سخت شده است.

والنسیا که در رتبه یازدهم جدول لایگا قرار دارد، این فصل تاکنون فصل خوبی را پشت سر نگذاشته اما یوونتوس فصلی عالی را تا به حال داشته و با اقتدار صدرنشین سری آ است.

یووه برای این بازی ، برناردسکی، امره جان و خدیرا را در اختیار ندارد و چریشف تنها مصدوم والنسیا است.

در حال تکمیل

منچستریونایتد - یانگ بویز (ساعت 23 و 30 دقیقه)


بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

پیش بازی هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.