زندگی‌نامه شهید عبدالرحمن بهرامی

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید عبدالرحمن بهرامی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.
شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.
شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید عبدالرحمن بهرامی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را بخوانید:

فرازی از زندگینامه شهید:
شهید عبدالرحمن بهرامی در سال ۱۳۰۲ در یک خانواده روستائی اهل سنت در روستای ایشک از توابع سلماس دیده به جهان گشود.
پس از سپری کردن دوران طفولیت به علت عدم استطاعت مالی خانواده و عدم امکانات آموزشی در روستای محل سکونت موفق به تحصیل علم نشد و از همان دوران کودکی برای اینکه باری از دوش خانواده فقیر خویش برداشته باشد رو به کارگری آورد.
وی در تظاهرات و راهپیمائی قبل از انقلاب شرکت داشت و پس از پیروزی انقلاب به عضویت بسیج درآمد و به عنوان پاسدار رسمی فعالیت خویش را در پایگاه‌های کردستان آغاز کرد. وی فردی مؤمن و متدین و پای بند به نظام جمهوری اسلامی عشق و علاقه خاص به امام راحل داشت. برای حفظ دستاورد‌های انقلاب لباس رزم پوشید و به دفاع و مبارزه پرداخت. چندین مرتبه در پاکسازی‎های روستا‌های کردنشین از لوث وجود ضدانقلابیون و منافقین و مخصوصاً حزب منحله دمکرات شرکت کرد و تعدادی از آن‌ها را به درک واصل کرد و تعدادی مجروح و از ایران فرار کرده و به آغوش استعمار در آن سوی مرز‌ها پناه بردند.
آری برادر این دزدان سرگردنه و این موش کور‌های زالو صفت یارای مقاومت در برابر پاسداران دلاور را نداشته و فقط دزدانه و شب هنگام به روستا‌های بی دفاع کردستان حمله‎ور می‎شوند تا بلکه ناامنی بوجود آورند. راه‌ها را مین گذاری می‎کنند، پایگاه‌ها را به رگبار بسته و فرار می‌کنند، به پیرزنان و پیرمردان ده زورگوئی می‌کنند؛ لذا شهید باغیرت‎ ما به مقابله برخاست و با بسیج همکاری نمود و ریشه آن‌ها را سوزاند و سرانجام در تاریخ ۶۲/۹/۲ در منطقه عملیاتی در اثر درگیری با حزب منحله دمکرات به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
روحش شاد و یادش گرامی باد

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید عبدالرحمن بهرامی

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار