سرهنگ کاظمی خبر داد

اختلافات خویشاوندی، انگیزه انتشار تصاویر شخصی بستگان در فضای مجازی + عکس

رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری متهمی خبر داد که با انگیزه اختلافات خویشاوندی اقدام به انتشار عکس‌های خصوصی تعدادی از بستگان خود در فضای مجازی کرده بود.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: در پی شکایت زن جوانی حدودا ۲۵ ساله مبنی بر انتشار تصاویر شخصی و خصوصی اش در شبکه‌های مختلف مجازی به ویژه اینستاگرام، پرونده‌ای در این خصوص در پلیس فتا تشکیل و تحقیقات جهت شناسایی و دستگیری متهم پرونده در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

اختلافات خویشاوندی، انگیزه انتشار تصاویر شخصی بستگان در فضای مجازی + عکس

وی افزود: همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده، تعداد دیگری از زن‌های جوان به پلیس فتا پایتخت مراجعه و اعلام کردند که تصاویر تمامی آن‌ها نیز به شیوه‌ای مشابه در فضای مجازی منتشر شده و در بررسی‌های بیشتر مشخص شد که تمامی آن‌ها دارای رابطه خویشاوندی با یکدیگر هستند.

سرهنگ کاظمی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس فتا در اقدامات خود مطلع شدند که فردی ناشناس با دسترسی پیدا کردن به حریم خصوصی شکات پرونده در فضای مجازی، با سوء استفاده از هویت و تصاویر آن‌ها اقدام به ایجاد حساب‌های کاربری و صفحات شخصی مجعول در شبکه‌های مجازی کرده و از طریق این صفحات شخصی مجعول، به انتشار تصاویر شکات اقدام کرده است.

اختلافات خویشاوندی، انگیزه انتشار تصاویر شخصی بستگان در فضای مجازی + عکس

وی افزود: با توجه به اقدامات انجام شده کارآگاهان پلیس فتا به شناسایی مردی ۳۵ ساله با هویت مشخص در این پرونده موفق شدند که بلافاصله ضمن هماهنگی با مقام قضایی دادسرای ناحیه ۳۱ تهران، این شخص در محل سکونتش واقع در منطقه ستارخان تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد. در همان تحقیقات اولیه مشخص شد که متهم دارای رابطه خویشاوندی و خانوادگی با تمامی شکات است.

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: متهم در اظهارات اولیه منکر انتشار تصاویر شکات در شبکه‌های مجازی شد، اما در ادامه بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد.

اختلافات خویشاوندی، انگیزه انتشار تصاویر شخصی بستگان در فضای مجازی + عکس

متهم در اعترافات خود به پلیس گفت: به واسطه رابطه خانوادگی به صفحات خصوصی و شخصی آن‌ها در اینستاگرام دسترسی داشتم و با همین دسترسی اقدام به جمع آوری تعدادی از عکس‌های خصوصی آن‌ها کردم؛ پس از آن با ایجاد حساب‌های کاربری مجعول و دروغین، تصاویر آن‌ها را در شبکه‌های مجازی به ویژه اینستاگرام پخش و برخی مطالب کذب و دروغین را نیز به آن‌ها منتصب کردم.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهم روانه‌ زندان شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار جنایی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار