استرالیایی‌ها ساختمان چوبی ۱۰طبقه ساختند

با توجه به افزایش سرعت تخریب محیط زیست، بسیاری از شرکت‌های معماری و ساختمانی در جهان به استفاده از مواد سازگار با محیط زیست و به خصوص چوب علاقمند شده اند.

گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یک هفته قبل کار ساخت یک ساختمان چوبی ده طبقه در استرالیا به پایان رسیده که ۲۵ King نام دارد و بلندترین ساختمان دارای اسکلت چوبی در این کشور محسوب می‌شود. برای تزئین و زیباسازی این ساختمان از نمای شیشه‌ای درخشان استفاده شده است.

استرالیایی‌ها ساختمان چوبی ۱۰طبقه ساختند

این ساختمان ده طبقه ۴۵ متر ارتفاع دارد و برای آن کاربرد تجاری در نظر گرفته شده است. سازه چوبی اصلی این ساختمان متشکل از چوب‌های گلولام و سی ال تی است. ساخت این ساختمان حدود ۱۵ ماه به طول انجامیده و برای افزایش استحکام آن از ستون‌های وی شکل استفاده شده است.

استرالیایی‌ها ساختمان چوبی ۱۰طبقه ساختند

فیلیپ ویوویان مدیر شرکت Bates Smart و سازنده این ساختمان می‌گوید با ساخت چنین ساختمان‌هایی مردم به طبیعت متصل می‌شوند و البته محیط زیست نیز کمتر آسیب می‌بیند. طبقه پایینی این ساختمان به چند کافه و رستوران اختصاص یافته و ۹ طبقه بالا برای کار‌های اداری و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استرالیایی‌ها ساختمان چوبی ۱۰طبقه ساختند

شرکت سازنده می‌گوید مصرف انرژی در این ساختمان ۴۶ درصد کاهش می‌یابد و میزان تصاعد دی اکسید کربن از طریق این ساختمان هم ۷۴ درصد کمتر از ساختمان‌های مشابه است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار