توزیع بذر و کود مورد نیاز کشت پاییزه در میامی

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان میامی گفت: برای کشت پاییزه در میامی، بیش از ۷۰۰ تن بذر گندم، جو و کلزا بین کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی حق پرست رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان میامی گفت: برای کشت پائیزه تاکنون ۶۰۰ تن بذر گندم، ۱۶۲ تن بذر جو و دو هزار و ۱۴۰ کیلوگرم بذر کلزا بین کشاورزان میامی توزیع شده است.

وی افزود: کشاورزان میامی امسال هزار و ۶۷۰ کیلوگرم انواع بذر آفتابگردان و لوبیا هم برای کشت دریافت کرده اند.
به گفته حق پرست، از ابتدای سال تاکنون با همکاری اتحادیه تعاونی روستایی، هزار و ۶۷۲ تن کود اوره، ۱۱۴ تن سوپر فسفات و ۱۵ تن کود پتاس بین کشاورزان میامی توزیع شده است.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان میامی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۵۵ تن جو دامی هم تامین و بین دامداران توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: توزیع این محصولات همچنان ادامه دارد و کشاورزان و دامداران برای تهیه محصولات مورد نظر خود می‌توانند به شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستان میامی مراجعه کنند.

انتهای پیام / گ

بذر و کود مورد نیاز کشت پاییزه در میامی توزیع شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
خدا بده شانس. میامی شهرستان شد بودجه و ادارات مستقل گرفت حداقل کشاورزاش برای خرید بذر و کود راحت شدند و مقادیر کافی بذر در اختیارشان قرار گرفت ولی کشاورزان بسطام با چند شهر بسطام و مجن و کلاته خیج و چندین دهستان بزرگ و سی چهل روستا که پایه اقتصاد معیشتیشان کشاورزی است با کمبود بذر و کود مواجه اند تا جایی که بذر مورد نیاز را از خوراک دام فروشی ها و آسیابهای سنتی شاهرود به نرخ جو دوهزار تومان و گندم دوهزاروپانصد تومان تهیه می نمودند و هزینه حمل نیز تا بسطام و روستاها متحمل می شدند آن هم درحالی که بودجه و جا برای نگهداری بذر مورد نیاز خود را ندارند.